از تمسخر سنگین به یحیی گل محمدی تا عزیزی هادم رئیس فدراسیون

از تمسخر سنگین یحیی گل محمدی تا عزیزی هادم رئیس فدراسیون

پرسپولیس در هفته چهارم در ورزشگاه آزادی تهران مقابل گل گهر سیرجان به تساوی یک بر یک دست یافت. با این حال محمد پنجعلی کاپیتان سابق پرسپولیس و تیم ملی کشورمان معتقد است که شاگردان یحیی گل محمدی به خصوص در نیمه دوم بازی بسیار خوبی ارائه کردند. خواندن جدیدترین گفتگوهای محمد پنجعلی با خبر ورزشی خالی از ظرافت نیست.

گوهر گهر از 11 نفر دفاع کرد

اگر نیمه دوم بازی پرسپولیس و گل گهر را تماشا کنید متوجه می شوید که تیم حریف در یک سوم دفاعی خودش با 11 بازیکن دفاع می کرد. البته گل گهر تیم قدرتمندی است و این نشان داد پرسپولیس خوب بازی کرد.

حفاظت از سه خطرناک است

پرسپولیس با سه مدافع میانی بازی را با گل گهر آغاز کرد و بلافاصله در نیمه دوم یحیی گل محمدی این سیستم را تغییر داد. نمی دانم پرسپولیس با سه دفاع ادامه دهد چون خطرناک است. خوب یادم هست وقتی سیستم 3-5-2 جدید بود، یک بار علی آقا پروین تصمیم گرفت از این روش استفاده کند اما خیلی زود پشیمان شد و پرسپولیس با سیستم حفاظت 4 نفره ادامه داد.

سیدجلال نیمکت نشین؟ باید به نظر سرمربی احترام گذاشت

سیدجلال حسینی کاپیتان و بازیکن بزرگسال این تیم است. نقش او در موفقیت های سال های اخیر پرسپولیس غیرقابل انکار است اما باید به نظر سرمربی هم احترام گذاشت همانطور که خود سیدجلال هم همین کار را کرد.

بازیکنان تاجیک باید از بازیکنان ما بلندتر باشند

من در مورد بازیکنان تاجیک اطلاعات زیادی ندارم، اما شنیده ام که آنها بازیکنان بدی نیستند، اما این کافی نیست. بازیکنان خارجی که به ایران می آیند باید دو پله از بازیکنان داخلی بلندتر باشند. بازیکن خارجی باید از لیگ قهرمانان آسیا استفاده کند و امیدوارم خریدهای تاجیکستان در این سطح باشد.

برانکو هم یک مهاجم کروات بی مصرف خرید!

* برانکو ایوانکوویچ یک مهاجم کروات بی مصرف به نام ماریو بودیمیر را هم خرید که تنها یک گل برای پرسپولیس در لیگ برتر زد و 475 هزار یورو برد! یا دو بازیکن اوکراینی که نمی دانستند چرا به پرسپولیس آمدند؟ در این زمینه باشگاه و مربیان پرسپولیس باید هوشیار باشند و بازیکنان مفیدی برای این تیم بخرند.

پرویز مظلومی وست دوست دارد اما دوست ندارد!

من دوست ندارم و به دنبال عضویت در هیات مدیره پرسپولیس نیستم. خیلی ها می گویند در استقلال پرویز مظلومی عضو هیئت ورزشی است. خوب، شاید او آن را دوست داشته باشد، اما من آن را دوست ندارم. کار من چیز دیگری است و اصلاً علاقه ای به عضویت در هیئت مدیره ندارم، هرچند تلویحاً به من پیشنهاد شد، اما هرگز نمی پذیرم.

اسکاچ خط اشتباهی گرفت. طارمی بهترین مهاجم آسیاست

اگر اسکوچیچ برای توئیت مهدی طارمی را خط زد، اشتباه کرده است. اشتباه سرمربی کروات از زمانی شروع شد که او مصاحبه کرد و گفت بازیکنان ایران درایتی نداشتند. پس از این اتفاق او باید به صورت حضوری با مهدی طارمی صحبت می کرد و باید مشکلات حل می شد. البته فکر می کنم اسکوچیچ اشتباه می کند.

طارمی مایه افتخار ایران در آن سوی دنیاست

در بحث مهدی طارمی، منافع ملی محور است. او مایه افتخار فوتبال ایران در آن سوی دنیاست و نباید نابود شود. اما فرگوسن با دیوید بکهام ملاقات نکرد، اما هفته آینده برای منچستر بازی کرد. مهدی طارمی هم افتخار فوتبال ملی ماست. متاسفانه جوانان تیم ملی و فدراسیون را تحویل گرفتند وگرنه کار اینجا انجام نمی شد.

عزیزی هادم کجای فوتبال بود؟

اگر دکتر دادکان رئیس فدراسیون بود کار اینجا انجام نمی شد. کسانی مثل خادم خادم کجای این فوتبال بودند که الان شرایط را می فهمند و ماجرا را مدیریت می کنند؟ متاسفانه وقتی افرادی مثل دادکان، علی دایی و علی کریمی خانه نشین می شوند باید منتظر این مشکلات هم بود.

اگر این 14 نفر حذف نمی شدند، تیم ایران قهرمان جام ملت ها می شد

سال هاست که شایعات زیادی در مورد استعفای دسته جمعی بازیکنان تیم ملی بعد از بازی های آسیایی 1986 سئول دارم. خدا مرحوم دهداری را بیامرزد که بازوی دنیا کوتاه است من حرفی نزدم و نخواهم گفت اما نسل خوب و طلایی از تیم ملی رفتند. ما 14 ساله نبودیم اما 21 تا از بهترین فوتبالیست های ایران بودیم مثل ناصر محمدانی، حمید درخشان، شاهرو و شاهین بیانی، عبدالعلی چنگیز، عسگر حاجیلو و… که بعداً 14 ساله شدند! هنوز هم متاسفم چون اگر این ماجرا درست مدیریت می شد و منافع ملی حفظ می شد، می توانستیم با این ستاره ها جام حذفی قطر را در سال 88 ببریم، اما همان حکمرانی بد طارمی برای ما اتفاق افتاد. دیگه نمیخوام چیزی بگم چون سالهای دیگه هم گذشت ولی مشکلات زیادی بود که … بریم!

دیدگاهتان را بنویسید