از دستور رئیسی تا اظهارات برخی نمایندگان درباره حادثه «مهسا امینی»؛ شوخی میکنی؟!

از دستور رئیسی تا اظهارات برخی نمایندگان درباره حادثه «مهسا امینی»؛  شوخی میکنی؟!

روز جدید آیا این مصیبت و تکرار موارد مشابه برای خداوند و آبروی اسلام و برآورده کردن انتظارات مردم و وضعیت بدی که در معیشت خود دارند و مواجهه با انواع مفاسد ویرانگر و ناکارآمدی در این راه و رفتار با مردم ناکافی است. قانون، منطق و شرع باید از بین برود.

محمد صادقی: رئیس جمهور که برای شرکت در اجلاس شانگهای به ازبکستان سفر کرده است، دستور رسیدگی به حادثه تلخ مهسا امینی را به وزیر کشور صادر کرد.

نماینده مردم فارس در شورای اسلامی با اشاره به به کما رفتن یک زن جوان (مهسا امینی) پس از انتقال توسط گشت ارشاد به فرماندهی نیروی انتظامی، گفت: به عنوان نماینده مردم و به عنوان فردی که از مردم رای گرفته است. مردم، در چارچوب قانون حتما این موضوع و تاپیک های قبلی را پیگیری خواهم کرد.

جلیل رحیمی جهان آبادی، یکی دیگر از نمایندگان مجلس در صفحه توئیتر خود نوشت: موضوع مهسا امینی و حادثه رخ داده در مجلس باید با دقت بررسی شود و هرگونه تخلف، کوتاهی و جرایم احتمالی بررسی شود. عدم حمایت نمایندگان مردم که باید پیگیر این حادثه تلخ باشند!؟

در این میان برخی دیگر از چهره هایی که امروز در راس امور نیستند اما طبق معمول سابقه حضور در مجلس و دولت را داشتند، کاغذ و قلم گرفتند و نامه های رفت و برگشتی نوشتند که باید این کار پیگیری شود یا این و آن انجام شود!

این اولین بار نیست که جناب رئیس جمهور دستور رسیدگی فوری را صادر می کنند، ایشان همچنین دستور رسیدگی به پرونده برخورد پلیس با زنان در ورودی ورزشگاه مشهد را صادر کردند، اما آیا کسی از نتیجه آن دستور و تحقیقات اطلاع دارد. که باید انجام می شد؟ به محض اطلاع مطلع می شوند، در صورت اطلاع، نتیجه را در قسمت نظرات همین مطلب به ما اطلاع دهند!

از اصل دستور رئیس جمهور که بگذریم، باید بگوییم آنچه که قرار است در پی آن باشد که ایشان یا سایر نمایندگان مطالبه می کنند، آیا واقعاً از ابعاد موضوع اطلاع ندارند، آیا همان وظیفه ای نیست که تعیین شده است. آیا اصل پلیس برای مقوله حجاب ترساندن جوانان نبود؟! وقتی آقا و خانم پلیس با این جوانان برخورد می کنند، انگار با دزد، قاتل و قاتل روبرو هستند! خب برای چی جز ترساندنشون؟!

این آقایان طوری با مشکل برخورد می کنند که انگار اولین بار است که به اصطلاح رهبری یا بهتر بگوییم ارعاب فاجعه ایجاد می کند و بیشتر از همه برای خود نظام هزینه دارد، بهایی که ای کاش برخی روشنفکران ما مثل مرجه تقلید بالاخره می پردازند، باید نسبت به آن عکس العمل نشان دهند و این آشفتگی را که هر روز خنجر تازه ای بر پیکر آبروی حکومت اسلامی وارد می کند، بردارند!

به گفته سیدمحمد خاتمی، آیا این بلا و حوادث مکرر مشابه برای خدا و آبروی اسلام و برآورده کردن توقعات مردم و وضعیت بدی که در آن زندگی می کنند و مواجهه با انواع مفاسد ویرانگر و ناکارآمدی آن کافی نیست؟ این روش ها و رفتارها باید بر خلاف قانون و منطق و شرع لغو شود.

با این اوصاف، در این شرایط غم انگیز، ای کاش آقایان یا ساکت می شدند یا اگر واقعاً به فکر مردم و نظام هستند، به ریشه ماجرا می رفتند تا به جای ژست های مردمی، مردم و خانواده اینها بیشتر شوند. انسان خدا صدمه خواهد دید

دیدگاهتان را بنویسید