استفاده از حروف ترکی، شمالی، کردی، لری برای اتحادیه های کارگری تهران ممنوع است

ساعت: 12:06
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789673

طبق دستورالعمل ها و بخشنامه های ابلاغی به پلیس، اصناف باید فقط در شهرستان و استان های مرتبط با نام از حروف محلی استفاده کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیس پلیس تهران گفت: استفاده از حروف محلی (ترکی، کردی، لری، شمالی و…) برای واحدهای صنفی پایتخت ممنوع است.

سرهنگ نادر مرادی در خصوص نامگذاری واحدهای صنفی پایتخت گفت: ارگان نامگذاری واحدهای صنفی پایتخت وزارت ارشاد است و بر اساس بخشنامه این وزارتخانه به نیروی انتظامی، اصناف باید نام فارسی انتخاب کنند. .

وی افزود: به عنوان مثال در تهران استفاده از حروف محلی (ترکی، کردی، لری، شمالی و…) برای تشکل های صنفی ممنوع و خلاف قانون است.

سرهنگ مرادی گفت: بر اساس دستورالعمل و بخشنامه های ابلاغی به نیروی انتظامی، اصناف فقط در شهرستان و استان های مرتبط با نام از حروف محلی استفاده کنند.

رئیس پلیس صوفیه گفت: به عنوان مثال در استان های ترک زبان باید از اسامی ترکی استفاده شود و تکرار می کنم طبق بخشنامه استفاده از این حروف برای اتحادیه های صنفی پایتخت ممنوع است.

وی با بیان اینکه استفاده از حروف خارجی و لاتین برای واحدهای صنفی نیز ممنوع است، گفت: در صورت تمایل به آنها اجازه نمی دهیم.

مرادی خاطرنشان کرد: برخی شرکت ها قبل از اخذ مجوز اقدام به نصب تابلوهایی با نام های ممنوعه می کنند که در صورت مشاهده با آنها برخورد می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید