استقرار اتوبوس یزد در مرز چذابه برای بازگشت زائران/ پیش بینی قطار شلمچه به یزد


ساعت: 09:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897290

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد:

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد از استقرار اتوبوس های یزد در مرز چذابه خبر داد و گفت: با 90 درصد ناوگان اتوبوسرانی استان آماده خدمت رسانی به زائران ایرانی بازگشته هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد رستگاری در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: کار خدمات رسانی به زائران اربعین در استان یزد از ابتدای شهریورماه و آغاز طرح اعزام زائران اربعین با استفاده از ظرفیت بیش از 90 درصدی انجام شده است. ناوگان اتوبوسرانی و سفرهای خروجی استان با حداکثر ظرفیت پوشش داده می شود.

وی با بیان اینکه نگران رعایت هنجار تعیین شده اعزام زائران به مرز هستیم، افزود: نظارت های جدی در این زمینه انجام شده و خوشبختانه تخلف عمده ای در این زمینه وجود ندارد و تمامی سفرهای خروجی با نرخ مصوب انجام شد. “

رستگاری یادآور شد: تنها دو روز که مرزها بسته بود نتوانستیم گزارشی از وضعیت رانندگان صادر کنیم به همین دلیل شیب سفرهای خروجی کاهش پیدا کرد اما از امروز با شروع برگشت ها سرویس دهی شد. ناوگان اتوبوس دوباره در حال افزایش است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد ادامه داد: از فردا شدت بازگشت مرزها و تقاضای اتوبوس در مرز چذابه و سایر مرزها افزایش می یابد. بر این اساس برنامه ریزی های لازم انجام شده و فردا بیش از 30 دستگاه اتوبوس در مرز چذابه مستقر و منتظر بازگشت زائران از مرز چذابه به استان هستند.

رستاگری ادامه داد: امروز 40 دستگاه اتوبوس دیگر برای پوشش بازگشت زائران در روز پنجشنبه اعزام شد و امیدواریم بتوانیم در کمترین زمان ممکن و در بهترین شرایط زائران را به استان بازگردانیم.

وی گفت: برخی از زائران نیز مرز مهران را برای بازگشت انتخاب کردند و با حداقل ظرفیت در حال پوشش این مرز هستیم زیرا نیروی اصلی ما در مرز چذابه مستقر است.

رستگاری گفت: تیم هماهنگی مسیریابی و برنامه ریزی زائران و رانندگان در مرز چذابه مستقر است تا کار انتقال زائران به استان با کمترین مشکل انجام شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان همچنین بیان کرد: قطاری برای صبح روز پنجشنبه ساعت 6:30 از خرمشهر به سمت استان یزد در نظر گرفته شده تا زائرانی که در عراق هستند به مرز شلمچه بازگردند و به یزد برگردند. با قطار.

وی با اشاره به اینکه قطار در اهواز نیز توقف می کند، گفت: زائرانی که از مرز چذابه وارد می شوند نیز می توانند از اهواز سوار قطار شوند.

رستاگری با اشاره به هماهنگی و پیگیری های انجام شده از سوی فرماندار یاز و معاون وی برای تامین قطار زائران اربعین یزد افزود: امیدواریم بتوانیم از این اختیار برای انتقال زائران به استان با حداقل مشکلات استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: زائران استان یزد برای بازگشت به استان باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که صبح پنجشنبه به قطار برسند تا با رونق و آسایش بیشتر به استان برگردند و در این راستا زمان دقیق تردد قطار مشخص شود. حرکت و توقف در اهواز اطلاع رسانی خواهد شد.

رستگاری یادآور شد: همکاران ما تا سه روز پس از اربعین و تا بازگشت تمامی زائران به کشور در مرز چذابه برای خدمت رسانی به زائران مستقر هستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد تصریح کرد: در حوزه راهداری بر اساس برنامه ریزی انجام شده با کمک انجمن رانندگان دستگاه کاپرا به همراه تجهیزات مکانیکی برای اتصال اتوبوس ها در مسیر از در اختیار این انجمن قرار گرفت. یزد به چذابه که دچار نقص فنی هستند خدمات ارائه می دهند.

وی افزود: در ورودی استان در محدوده سورمق ابرکوه مجتمع بین راهی سوبان برای خدمات رسانی و استراحت به رانندگان و زائران آماده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید