لزوم نظارت بر بلیت اتوبوس در ایام اربعین/ نیکوکاران یزدی زیرساخت 30 میلیاردی در مرز چذابه ایجاد کردند.


ساعت: 09:16
تاریخ انتشار: 30.04.1401
کد خبر: 1884542

استاندار یزد گفت: امسال هر اتوبوس و مجوز تردد به مرز باید توسط ستاد اربعین و از یک مبدا ارائه شود تا بتواند کرایه های خود را رصد و ورود پیدا کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرساسید محمدرضا مدرسی امروز در گردهمایی فعالان ستاد مردمی اربعین یزد اظهار داشت: مردم همیشه در امور فرهنگی و مذهبی پیشتاز بوده اند اما دولت در مقوله های فرهنگی و اجتماعی به دلیل چارچوب ها و بروکراسی ها از مردم عقب است، بنابراین چیزی که مردم سزاوار آن هستند وجود دارد. اینطور نبود

وی با اشاره به موضوع ایاب و ذهاب در ایام اربعین، دغدغه همه مسئولان را برای تامین اتوبوس و هزینه های آن عنوان کرد و افزود: متاسفانه در ایام اربعین کرایه اتوبوس مدام در حال تغییر است و پیشنهادات بالاتری داده می شود. به رانندگان اتوبوس.» که برای زائران اربعین مشکل ساز است.

استاندار یزد ادامه داد: در ایام اربعین باید تدبیری اندیشیده شود تا حرکت هر اتوبوس به سمت مرز با ستاد اربعین هماهنگ شود و به این ترتیب قیمت گذاری و نظارت در یک مکان انجام شود.مجوز تردد تا حد ممکن باید از یک منبع باشد تا بتوان آن را با توجه به قیمت آن معرفی کرد.

مدرسی توجه به مسائل فرهنگی و مذهبی را یکی از موضوعات مهم ایام اربعین دانست و گفت: فعالان مردمی یزد همه امکانات و زیرساخت ها اعم از غذا، اسکان و رفت و آمد را فراهم می کنند اما با توجه به فعالیت شیعیان انگلیسی در ایام اربعین. ایام اربعین و تاثیر آن بر زائران در مقوله فرهنگی نتوانستند توانایی های خود را به خوبی نشان دهند.

وی تاکید کرد: موکب داران و فعالان مردمی نیز باید این مقوله های فرهنگی را مد نظر قرار دهند و برای رفع شبهاتی که ممکن است در مواجهه و تحت تاثیر فعالیت های شیعیان انگلیسی در مسیر پیاده روی اربعین ایجاد شود، اقدامات لازم را انجام دهند و زائران را توجیه کنند. ،

مدرسی با اشاره به ایجاد تسهیلات مرزی برای زائران یزدی گفت: خیرین استان یزد با توجه به شرایطی که در مرز چذابه برای ایزدیان فراهم شده است، امسال با سرمایه گذاری حدود 30 میلیاردی در این مرز اطمینان حاصل می کنید. زیرساخت ها و امکانات اسکان و سفر. اربعین حسینی برای رفاه حال زائران فراهم شده است.

وی با اشاره به اهمیت حضور مردم در پیاده روی اربعین یادآور شد: باید تمام امکانات و ظرفیت خود را برای حضور و اعزام حداکثری مردم از استان یزد به عتبات عالیات و پیاده روی اربعین در مسیر نجف به زیارتگاه ها فراهم کنیم. کربلا.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید