استقلال از همه تیم های لیگ جلوتر است

استقلال از همه تیم های لیگ جلوتر است

علی موسوی بازیکن سابق تیم استقلال و مهاجم سال های اخیر تیم ملی کشورمان در خصوص اتفاقات اخیر مربوط به استقلال و انتصاب سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان اظهاراتی را بیان کرد.

تیم استقلال راهی ترکیه می شود. شرایط این تیم را چگونه ارزیابی می کنید؟

قطعا برگزاری این اردو باعث می شود ساپینتو ارتباط نزدیک تری با بازیکنان تیم داشته باشد. به طور کلی وقتی بازیکنان و کادر فنی در اردوی شبانه روزی هستند، طرفین بیشتر با هم آشنا می شوند. امیدوارم دوستان خوبی هم داشته باشند.

در مورد شروع تمرینات استقلال چطور؟

تمرینات استقلال اگرچه دیر شروع شد اما به موقع شروع شد. خدا را شکر بازیکنان خوبی دارند و آنهایی که باید تمدید می شدند هم تمدید شدند. در کل افرادی که در نتایج فصل قبل نقش بسزایی داشتند. تقریبا اکثر اعضای تیم حفظ شدند و اکنون فقط یک یا دو نقطه ضعف دارند که باید برطرف شوند.

بازیکنان باید چه موقعیت هایی داشته باشند؟

فکر می کنم یک تمام کننده و بازیساز خوب می تواند استقلال را به یک تیم کامل تبدیل کند. با این حال می توانم بگویم استقلال شرایط خوبی دارد و از همه حریفانش جلوتر است. چون به خوبی از تیمش دفاع کرد.

در مورد جدایی احتمالی حسین زاده و اینکه باشگاه شارلوا اعلام کرده به زودی در بلژیک بازی می کند حرفی دارید؟

از حدود 20 سال پیش که او مالک این باشگاه ایرانی شد، فوتبالیست های ایرانی زیادی به شارلوا رفته اند. باید دید حسین زاده در شارلوا به دنبال چه چیزی است. آیا او برای پیشرفت رفت یا می خواهد فوتبالش را از آنجا شروع کند؟ اما این نوع راه رفتن فقط راه رفتن است.

تو چی میگفتی

شاید اگر از من بپرسید کجا برای اجرای حسین زاده بهتر است، بگویم دبی. چون مطمئنا پیشنهاد مالی بهتری در امارات خواهد داشت و در کنار بازیکنان ارزشمندتر بازی می کند و فوتبالش را ارتقا می دهد.

به نظر شما با توجه به ملی پوش بودن حسین زاده، بهتر نیست تا جام جهانی صبر کنیم؟

او قطعا می توانست تا جام جهانی صبر کند و حتی اگر در جام جهانی بازی نمی کرد، به محض اینکه نامش در لیست بود، می توانست پیشنهادهای خیلی بهتری دریافت کند.

قهرمانی بلژیک را چگونه ارزیابی می کنید؟

مانند سایر لیگ های اروپایی، لیگ بلژیک تنها دو تیم مطرح دارد. در اروپا به غیر از چهار لیگ اصلی، هیچ لیگی ارزش بازی کردن را ندارد. به نظر من اگر حسین زاده در لیگ آلمان بازی کند برای فوتبالش خیلی بهتر از بلژیک است. در این عصر و زمان اگر ایجنت خوبی داشته باشی به راحتی می توانی برای خیلی از تیم های اروپایی بازی کنی. چون سطح فوتبال کشورهایی مثل سوئد، سوئیس، بلژیک، نروژ و … خیلی کمتر از قهرمانی ایران است.

تیم ملی و بلاتکلیفی کادر فنی این تیم چطور؟

در راه صعود به جام جهانی فراز و نشیب های زیادی داشتیم. ویلموتس گران قیمت را هم در راس کادرفنی داشتیم که ناکام ماندند و مربی ارزان قیمت و به قول برخی کوچک که به طور اتفاقی توانست تیم ملی را به جام جهانی برساند. فکر نمی‌کنم چنین رفتاری با اسکوچیچ معمول بود.

در این مورد بیشتر توضیح می دهید؟

برکناری سرمربی تیم ملی به این شکل رفتار ناجوانمردانه ای بود با مردی که باعث خوشحالی مردم ایران شده است. کسی که با افتخار پرچم ایران را حمل می کرد نباید اینطور رها می شد. ما تاریخ خودمان را در این زمینه تباه کرده ایم.

به نظر شما از بین گزینه های پیشنهادی چه کسانی بهتر می توانند تیم ملی ایران را در مسابقات جهانی هدایت کنند؟

با علی دایی، اسکوچیچ، نکونام یا دیگران در جام جهانی بیشتر از این نمی توانیم کاری کنیم چون اساساً فوتبال ما شرایط مساعدی ندارد. با هرکسی به جام جهانی برویم نتیجه قطعی می گیریم. شاید اگر ملی پوشان در قطر جان خود را بدهند، بالاخره بتوانیم با نتیجه ای شایسته از جام جهانی برگردیم. در واقع می خواهم بگویم که تیم ملی ما در حال حاضر همان نتیجه ای را که با سرمربی می تواند بگیرد بدون سرمربی انجام می دهد.

آیا امید زیادی به آینده تیم قطر 2022 ندارید؟

چگونه به این تیم امیدوار باشیم! در آن مدت نه بازی تدارکاتی داشتیم و نه اردوی مناسب! ما فقط یک مربی داشتیم که از تیم ملی گرفتیم و تیم ملی را نابود کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید