استقلال رکورد جدیدی ثبت کرد؟!

استقلال رکورد جدیدی ثبت کرد؟!

استقلال تهران جمعه شب در چارچوب هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی به مصاف صنعت نفت آبادان رفت و با یک گل پیروز شد تا با 54 امتیاز و 6 امتیاز کمتر از پرسپولیس جایگاه خود را در صدر جدول تثبیت کند. حفظ شود.

آبی های تهران در این 22 هفته شکست نخورده اند. آنها می توانند به رکورد 26 بازی بدون شکست مقابل پرسپولیس برسند. به اولین تیم تاریخ لیگ برتر تبدیل شوید که در یک فصل شکست نخورده است و همچنین ممکن است بهترین عدد را از نظر تعداد گل زده داشته باشد.

البته این تمام تاریخ استقلال مجیدی نیست. آنها تاکنون از 66 امتیاز به 54 امتیاز رسیده اند. یعنی 81 درصد امتیاز لازم را کسب کرده اند و حالا می توانند رکورد بزرگ دیگری را ثبت کنند.

تا اینجای کار 67 امتیاز بیشترین امتیاز یک تیم در لیگ برتر است. سپاهان (لیگ نهم)، سپاهان (لیگ یازدهم)، استقلال (لیگ دوازدهم)، پرسپولیس (لیگ نوزدهم) و پرسپولیس (لیگ بیستم) موفق به کسب این تعداد امتیاز شدند که البته به استثنای پرسپولیس، بقیه در لیگ هجدهم این تعداد امتیاز را دارند.

حالا استقلال و البته پرسپولیس این فرصت را دارند که این رکورد را بشکنند. آبی ها در صورت کسب 14 امتیاز از 24 امتیاز ممکن، 68 امتیاز خواهند گرفت و بهترین رکورد را در این زمینه خواهند داشت. البته ممکن است با این تعداد امتیاز برنده نشوند چون پرسپولیس 6 امتیاز با آنها فاصله دارد و می بینیم که تیم یحیی چگونه جلو افتاده است. استقلال در بهترین شرایط می تواند به یک نتیجه تاریخی 78 برسد.

با این حال سرخپوشان تهرانی در حال حاضر 48 امتیازی هستند. از 24 امتیاز باقی مانده در صورت کسب 20 امتیاز، رکورد تعداد امتیازات را خواهند شکست. قهرمان پنج فصل اخیر لیگ برتر کار بسیار سختی در پیش دارد. آنها در بهترین شرایط می توانند به امتیاز 72 برسند.

باید دید در پایان فصل کدام تیم یا تیم هایی رکورد بیشترین امتیاز در تاریخ لیگ برتر و فوتبال ایران را خواهند شکست. آبی ها اکنون شانس بسیار بیشتری برای انجام این کار دارند، اما هنوز 8 هفته و 24 امتیاز بدون باخت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید