استقلال مجیدی از بارسلونا ژاوی بلندتر است!

تیم فوتبال بارسلونا یکی از بی نظیرترین آمارهای ممکن در این فصل را در فوتبال اسپانیا به ثبت رساند. با رهبری ژاوی، بارسا تبدیل به قلعه ای قوی شده است که هیچ مهاجمی در لالیگا نمی تواند از آن عبور کند. البته این آمار فقط مربوط به لیگ فوتبال اسپانیا است اما آبی ها در لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و کوپا دل ری عملکرد درخشانی نداشته اند.

تیم بارسلونا با شکست مقابل رئال مادرید از جام حذفی حذف شد. شاگردان ژاوی نیز نتوانستند از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا صعود کنند و با شکست مقابل منچستریونایتد از لیگ اروپا حذف شدند.

اما آیا آمار یک خط دفاعی قوی فقط در اختیار کاتالان هاست؟ پاسخ این سوال منفی است چرا که در فصل گذشته فوتبال ایران، تیم استقلال تهران با هدایت فرهاد مجیدی موفق شد آمار بهتری نسبت به شاگردان شاوی به ثبت برساند. این تیم در 30 بازی لیگ بیست و یکم تنها 10 گل دریافت کرد تا بهترین آمار تاریخ لیگ را ثبت کند. استقلال همچنین 70 گل به ثمر رساند که بیشترین گل یک خط حمله در لیگ در یک فصل بود.

شاگردان مس رفسنجان نیز این شانس را دارند که بازی ها را با کمترین گل زده در لیگ امسال به پایان برسانند. این تیم در 27 بازی اخیر خود تنها 12 گل دریافت کرده و آمار دفاعی بسیار خوبی دارد. شاگردان ربیعی در صورتی که بتوانند مجموع گل های خود را در سه دیدار آینده حفظ کنند به دومین خط دفاعی برتر تاریخ لیگ فوتبال ایران تبدیل خواهند شد. تیم 1401 استقلال با 10 گل زده این رقابت ها را به پایان رساند.

در لیگ بیست و دوم، تیم های پرسپولیس و آلومینیوم اراک نیز تنها 13 گل دریافت کرده اند و به دنبال ثبت بهترین خط دفاعی لیگ هستند.

دیدگاهتان را بنویسید