اسیدپاشی پدر و پسر در شیراز

اسیدپاشی پدر و پسر در شیراز

روز جدید سرهنگ حمید افرامان، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس Police فارس گفت: شامگاه شنبه دو نفر در شیراز مورد حمله فردی ناشناس قرار گرفتند و بر اثر اسیدپاشی مجروح شدند. در این حادثه مردی 42 ساله و پسر 14 ساله اش مورد حمله فردی ناشناس سوار بر موتورسیکلت قرار گرفتند و دچار اسید پاشی شده و از ناحیه صورت و دست آسیب دیدند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس گفت: شامگاه شنبه دو نفر در شیراز مورد حمله فردی ناشناس قرار گرفتند و بر اثر اسیدپاشی مجروح شدند.

سرهنگ حمید افرامان در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان جزئیات این حادثه ضمن تایید اسیدپاشی گفت: شامگاه شنبه 27 تیرماه در پی گزارش مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره اسیدپاشی در خیابان آصف شیراز بلافاصله ماموران پلیس به محل حادثه اعزام شدند

وی گفت: در این حادثه مردی 42 ساله به همراه پسر 14 ساله خود مورد حمله فرد ناشناس سوار بر موتورسیکلت قرار گرفتند که بر اثر اسیدپاشی مجروح و از ناحیه صورت و دست دچار جراحت شدند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فارس گفت: با پیگیری های به عمل آمده حال مصدومان خوب گزارش شد.

سرهنگ افرامان گفت: تلاش ویژه پلیس آگاهی و کارآگاهان پلیس آگاهی استان برای شناسایی عامل اسیدپاشی در حال انجام است.

وی با تاکید بر برخورد قاطع و قانونمند پلیس با متخلفان و متخلفان نظم و امنیت گفت: آرامش مردم اولویت پلیس در انجام ماموریت ها و وظایف محوله است و خادمان مردم اراده خواهند کرد. در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.»

سرهنگ افرامان گفت: گزارش تکمیلی معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس به زودی ارائه می شود.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در تماسی با دکتر محمد جواد مرادیان رئیس اورژانس فارس برای پیگیری امدادرسانی به مصدومان این حادثه را بهترین راه کاهش عوارض اسیدپاشی دانست. آب، و او گفت: «افراد در مواجهه با اسیدپاشی سریعاً ناحیه آسیب دیده را با آب بشویند.» شستشو، این کار باعث کاهش غلظت اسید در نواحی مورد نظر و جلوگیری از سوختگی بیشتر می شود.

وی گفت: همانطور که گفته شد سوختگی چندین درجه دارد، شستن صورت در این حادثه میزان سوختگی را کاهش می دهد، البته جاری شدن آب روی صورت فرد تا رسیدن اورژانس بهترین راه برای کاهش درجه سوختگی پس از انتقال از نیروهای امدادی نیز این کار با سرم های مخصوص شستشو انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید