آیا اصلاح طلبان مسئول اسیدپاشی به صورت زنان در سال 2006 بودند؟

آیا اصلاح طلبان مسئول اسیدپاشی به صورت زنان در سال 2006 بودند؟

پاسخ پسر موسوی کونیها به ادعای محمدرضا بهنار: اسیدپاشی به زنان محجبه در زمان امام (ره) اصلا سابقه نداشته است. اما اگر آقای بهنر در این مورد اطلاعاتی داشته باشد; با ذکر تاریخ و سند معتبر اعلام کنید

این روزها سوالات زیادی درباره اسیدپاشی به صورت زنان محجبه مطرح شده و البته تکذیب شده است. این اقدام غیرقانونی مورد قبول هیچ نهادی نیست و نیروهای خودسر گاه برای ایجاد رعب و وحشت چنین موضوعاتی را مطرح می کنند. در ذهن بسیاری، چهار زن جوان اصفهانی در پاییز 1393 مورد حمله اسیدپاشی قرار گرفتند.

تلاش برای مقصر دانستن اصلاح طلبان

سال‌هاست که گروهی تلاش می‌کنند تا اصلاح‌طلبان را با اسیدپاشی به صورت زنان همراهی کنند و داستان‌هایی را تعریف می‌کنند که جای توجه دارد. از جمله چهره هایی که اسیدپاشی اصلاح طلبان را برجسته کرده است، محمدرضا بهنار، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین است. بنر در سال 94 گفته بود: «زمانی که آقای موسوی حسینی ها دادستان بودند، افراد به صورت تصادفی به صورت زنان با حجاب اسید می پاشیدند و آقای ناطق نوری که در آن زمان وزیر کشور بود، با عاملان اسیدپاشی برخورد کرد. حمله کردند، اما آقای خونیها گفتند باید آزاد شوند.» بنابراین در جریان افراط گرایی شاهد رفتارهای خودسرانه از طرف دو طرف هستیم و هیچکس از این موضوع دفاع نمی کند. بار دیگر در سال 1401 خطاب به جوانان اصلاح طلب مدعی شد: «آقای خوئینی ها در آن زمان دادستان کل کشور بودند. در آن زمان تعدادی از مردان جوان حزب اللهی در خیابان ولیعصر تهران به «صورت» چند زن بی حجاب اسید پاشیدند. آقای ناطق نوری که وزیر کشور بود این جوانان را دستگیر کرد. آقای هوینی ها که الان اصلاح طلب است رو به وزیر کشور کرد و گفت چرا آنها را دستگیر کردید؟ من دادستان هستم و شما باید دستور آزادی آنها را بدهید. حزب الله بود و به وظیفه خود عمل کردند. من روز گذشته به آقای هوینیها گفتم که شما دادستان کشور هستید. مهمترین ارزش در این کشور اجرای قانون است. اگر کسی در این مملکت بخواهد خودش قانون را زیر پا بگذارد، فردا سوار بر بنز در خیابان شما را متوقف می کنند، شما را پیاده می کنند و به شما می گویند که شما مسئول هستید، بروید موتورسیکلت سوار شوید. شما دادستان هستید فردا نوبت شماست؛ روز بعد نوبت دیگری خواهد بود. گفتم اگر قانون شکنی شود شما اولین پرستنده قانون شکنی هستید. هر کس به صورت مردم اسید پاشید باید دستگیر شود. بنر در همان سال مجدداً گفت: «زمانی که آقای موسوی حسینی ها دادستانی بودند، مردم خودسرانه به صورت زنان باحجاب اسید می پاشیدند و آقای ناتیک نوری که در آن زمان وزیر کشور بود، با عاملان آن برخورد کرد. اسیدپاشی کردند، اما آقای حوینی‌ها گفت که باید آزاد شوند.» بنابراین، در روند افراط‌گرایی، شاهد رفتارهای خودسرانه از هر دو طرف هستیم و هیچ‌کس از این موضوع دفاع نمی‌کند. همچنین در دهه فجر 1401 مصاحبه ای در برنامه حضور با محمدرضا بهنار منتشر شد. بهنار در این برنامه سوالاتی را درباره دستور آزادی افرادی که به روی زنان اسیدپاشی می کردند توسط آیت سید محمد موسوی کوئینی ها، دادستان کل کشور مطرح کرد.

کودک پاسخ داد

سرانجام سکوت شکسته شد و دیروز فرزند آیت… موسوی خوئینی ها به اظهارات باهنر پاسخ داد که در بخشی از آن آمده است: آیت… سید محمد موسوی خوئینی ها از امام خمینی (ره) تا «دادستان کل کشور». ” و به عضویت “شورای عالی قضایی” منصوب شد. اداره نظام قضایی برعهده “شورای عالی قضایی” بود و رئیس دادستان کل کشور مسئولیتی در قبال دستگیری یا آزادی افراد و همچنین نداشت. آیا ایشان چنین اختیاراتی داشتند پس از گذشت سه دهه از حضور در قوه مقننه آقای بهنر نباید از این نکته غافل می شد، علیرغم جست و جو، سابقه اسیدپاشی به زنان محجبه در زمان امام (ره) وجود ندارد. اگر آقای بانر اطلاعاتی در مورد این مشکل دارند مشکل را تغییر ندهید با ذکر تاریخ و مدرک معتبر اعلام کنید.

چالش موسوی خوئینی ها و هاشمی

شایان ذکر است که موسوی‌کوینی‌ها نیز از مواضع آیت‌هاشمی در مورد حجاب انتقاد کردند. مثلاً در سال 1376 مدعی شد: «در مورد برخورد با زنان بی حجاب. ایشان در نماز جمعه گفتند باید برای زنان زندانی بسازیم که پاسدارها و همه کارکنان زن باشند. خطبه های نماز جمعه دهه 60 ایشان را بخوانید، فوق رادیکال بود.» تغییر رویکرد مردم در طول زمان قابل کتمان نیست و قطعا پدیده ای عجیب و منفی به حساب نمی آید، اما گاهی اوقات مثبت و در مسیر همراهی با جامعه است. … هاشمی در رابطه با حجاب اظهارات زیادی کرد، مثلاً اظهار داشت: «مثلاً همه فاجعه جامعه را می دانند که چرا این همه زن در خیابان ها به این شکل ظاهر می شوند، البته خانم ها حداقل باید حجاب را رعایت کنند، اما چطور؟ بقیه مشکلات عمده جامعه؟حقوق بشر در مال، جان، آزادی و… همه حقوق بشر وجود دارد.باید سطح تفکر جامعه را بالاتر از این مشکلات برسانیم.کسانی هستند که حجاب را ابزاری کرده اند. برای حمله به هاشمی، مانند ابراهیم فیاض که مدعی شد: همان کاری که آقای هاشمی رفسنجانی شروع کرد، یعنی ایشان و دولت غربی تمایل به حجاب را کم کردند و خانواده ها از بین رفت، طلاق ها افزایش یافت. آرامش اجتماعی در خانواده از دست رفت، سلول اجتماعی که خانواده است در بحران بود. در نتیجه جامعه دچار بحران شد، زنان بدترین بحران را متحمل شدند، ازدواج خود را از دست دادند. اما محسن هاشمی در دفاع از مقام پدرش می گوید: «عیتا… هاشمی رفسنجانی نه در بحث حجاب و نه در سایر مسائل شرعی قائل به اجبار نبود. او دستخوش تحول و تغییر بود و از تغییر هراسی نداشت. در دهه اول انقلاب و شرایط جنگ، فضای شور انقلابی جامعه نوعی رفتار و آداب اجتماعی را می طلبید که یکی از جلوه های آن حجاب بود.

دیدگاهتان را بنویسید