اشتباه بزرگ فتح الله زاده در استقلال

مبلغ نیمه اول قرارداد نیز جزو قرارداد سال دوم بود و پاداش هایی به امانف پرداخت شد، اما در نیمه آخر سال یعنی در ژانویه 1401، پس از تغییر مدیریت و شرایط بحرانی استقلال، هافبک ازبکستانی که مدعی شد 5 ماه است که از باشگاه پولی دریافت نکرده و در تیم ساپینتو حضور ندارد و نخواهد بود و خواستار دریافت مطالبات و رضایت خود شد.

مدیران وقت استقلال به آمانوف گفتند که رضایت نامه بگیرد و از تمام خواسته هایش چشم پوشی کند، در غیر این صورت او بر اساس بند فسخ تنها با پرداخت 750 هزار دلار می تواند از این باشگاه جدا شود، غافل از اینکه به دلیل عدم پرداخت مبلغ دستمزد به موقع بازیکن، آمانوف. وی طبق قوانین فیفا با ارسال اخطاریه (اخطاریه فسخ) می تواند از استقلال جدا شود و مابقی مطالبات خود را از این باشگاه بخواهد.

سرانجام همزمان با غفلت آبی ها، آمانوف به لیگ ازبکستان بازگشت و با باشگاه نصف کارشی به توافق رسید اما مدیران استقلال همچنان اطمینان داشتند که این بازیکن به طور غیرقانونی جدا شده و توسط فیفا مجازات خواهد شد.

فتح الله زاده از صدور ITC برای هافبک ازبکستانی از طریق فدراسیون فوتبال ایران خودداری کرد و طبق روال به درخواست باشگاه ناسف قارشی فیفا، ITC صادر کرد تا آمانوف با ثبت قرارداد رسمی به تیم جدیدش اضافه شود. از جمله پس از مدت ها نیمکت نشینی در این تیم نیز عملکرد موفقی داشت، تیمی وجود دارد و دوباره به تیم ملی ازبکستان دعوت شد.

امانوف اکنون با 550 هزار دلار از باقی مانده قراردادش با استقلال باقی مانده است که در این زمینه به فیفا شکایت کرده است، در حالی که در صورت پرداخت به موقع دستمزد هافبک ازبکستانی، نه تنها امکان شکایت برای دریافت مابقی مبلغ قرارداد وجود دارد. در طول 1.5 سال باقی مانده نداشت اما برای جدایی باید 750 هزار دلار به استقلال می پرداخت.

البته لازم به ذکر است که عزیزبک امانوف حق دریافت کل مبلغ 550 هزار دلاری ادعایی را ندارد چرا که قرارداد جدیدی به ارزش 250 هزار دلار در نسف مونگکوری امضا کرده و در نهایت می تواند فاصله قرارداد جدید خود با استقلال را جبران کند. و الزامات او از فصل قبل. از این باشگاه بگیرید. اگر باشگاه استقلال با ارائه مدارک لازم در این مورد از خود دفاع کند احتمالا به پرداخت کمتر از 300 هزار دلار محکوم خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید