اشتغالزایی مستقیم برای 460 نفر در شرکت پالایش نفت آفتاب بندرعباس


ساعت: 12:55
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910563

رئیس قاضی استان هرمزگان از تحقق اشتغال مستقیم برای 460 نفر پس از حکم حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای به عنوان رئیس ستاد مرکزی نظارت بر اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی خبر داد. قوه قضاییه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ از هرمز گرفته شود; مراسم معارفه پذیرفته شدگان آزمون استخدامی 1401 شرکت پالایش نفت آفتاب با حضور رئیس کل دادگستری هرمزگان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و جمعی از مسئولان قضایی و اجرایی در محل واحد بندرعباس برگزار شد. تالار گاز.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این مراسم اظهار داشت: مطابق با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و در راستای استفاده از ظرفیت بالای دستگاه قضایی برای تحقق امنیت فوق الذکر. سیاست های سرمایه گذاری، رفع موانع قانونی – نظام قضایی تولید و اشتغال و مبارزه با مفاسد اقتصادی در چارچوب وظایف و اختیارات دستگاه قضایی بر اساس دستورالعمل شورای اجرای سیاست های مشترک اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه. سامانه، تاکنون بخش قابل توجهی از موانع تولید در استان هرمزگان، بسیاری از مشکلات و مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران مرتفع شده است.

مجتبی گرهمانی اظهار داشت: مساعدت و کمک به رفع مشکلات پروژه ملی طرح توسعه مجتمع نفت شرکت نفت آفتاب پس از چندین سال وقفه و بسترسازی برای ایجاد اشتغال پایدار برای 460 نفر از اقدامات اخیر. قوه قضائیه در راستای مساعدت و رفع موانع تولید و اشتغال به دستور مستقیم حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی انجام شد.

وی افزود: پروژه توسعه مخزن خط لوله و احداث مجتمع نفت پایه شرکت آفتاب نفت بیش از دو سال است که به دلیل مشکلات اجرایی و اختلاف در واگذاری زمین های مورد نیاز متوقف شده است.

این مشکل به طور کلی مرتفع شد و ساخت پروژه مذکور در اراضی ضلع شمالی پالایشگاه نفت بندرعباس آغاز شد که منجر به توسعه و ایجاد اشتغال هر چه بیشتر برای جوانان متخصص بومی استان هرمزگان شد. .

وی یادآور شد: بلافاصله پس از ابلاغ دستورات حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای، جلسه ستادی در دستگاه قضایی استان هرمزگان برای پیگیری سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تشکیل شد و در نتیجه این دو مشکل یکساله این شرکت با برگزاری مراسم تخریب پروژه در بهمن ماه 1397 حل شد، کار توسعه این شرکت و مرحله تکمیل آن آغاز شد.

قهرمانی خاطرنشان کرد: در نتیجه توافقات صورت گرفته با متولیان امر، 18 هکتار زمین برای ساخت این پروژه مهم اختصاص یافته و گام مهمی در جهت رونق این پروژه بزرگ ملی برداشته شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین اعلام کرد: با توجه به بررسی های انجام شده و گزارش کارکنان این شرکت که یک واحد تولیدی چند منظوره مربوط به پالایش نفت خام و روغن پایه است، علاوه بر سرمایه گذاری های قبلی و ایجاد اشتغال حدود 900 نفر توسط پو طی اجرای مصوبه مذکور در یک سال و نیم گذشته حدود 300 نفر به عنوان نیروی مستقیم منصوب شده اند و امروز 160 نفر شروع به کار می کنند.

این مقام قضایی اذعان داشت: بر اساس پیش بینی انجام شده، تکمیل طرح توسعه مجتمع نفتی شرکت آفتاب نفت که در چهار فاز در حال اجراست، برای 2500 نفر به صورت مستقیم و 4500 نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال می کند.

وی همچنین بیان کرد: میزان سرمایه گذاری در این طرح بیش از 21 هزار میلیارد تومان است که در کشور بی نظیر است و ثمرات آن از نظر تولید و اشتغال، جلوگیری از خام فروشی، ارز و رفع وابستگی حائز اهمیت است. در محصولات خارجی.

مجتبی قهرمانی با اشاره به تاکید همیشگی رئیس قوه قضائیه بر لزوم حمایت و کمک به دولت گفت: امروز همبستگی و اتحاد قوای سه گانه و مسئولان نظام مشهود است و به همین دلیل پیشرفت کشور در عرصه های مختلف برای دشمن غیرقابل تحمل شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه حمایت قانونی و قاطع دستگاه قضایی در چارچوب وظایف و اختیارات از همه کارآفرینان و سرمایه گذاران ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: کمک به دولت برای رفع موانع اصلی اقتصاد پویا رونق سرمایه گذاری ما کاملا آماده تولید و مبارزه با منابع و گلوگاه های فساد هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید