اصرار مجلس بر یکسان سازی حقوق بازنشستگان

اصرار مجلس بر یکسان سازی حقوق بازنشستگان

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در شورای اسلامی با اشاره به رد کلیات لایحه بودجه 1403 در مجلس گفت: دولت یک هفته فرصت دارد تا لایحه بودجه را تغییر داده و به مجلس بازگرداند. در لایحه بودجه، دولت باید هم به منابع درآمدی و هم به هزینه ها فکر کند.

وی ادامه داد: در کنار بحث انرژی، دولت باید در لایحه بودجه سال آینده یک ماده یا عبارت شفاف برای رفع مشکل عدم تعادل انرژی کشور وارد کند.

نماینده مردم کرمان در شورای اسلامی خواستار افزایش 40 درصدی درآمد مالیاتی در لایحه بودجه 1403 شد: معتقدیم کشور ظرفیت افزایش مالیات بیش از این را ندارد و دولت باید منابع دیگری را در نظر بگیرد. درآمد برای تامین بودجه در صورت توجه بیشتر دولت به سایر منابع کشور، این امر می تواند منجر به درآمدهای جدیدی در لایحه تعدیل بودجه سال آینده شود.

زاهدی تصریح کرد: دولت منابع درآمدی زیادی دارد و درست است که درآمد اصلی دولت از محل اخذ مالیات و فروش نفت است اما فروش و واگذاری برخی اموال دولتی به ویژه اموالی که دیگر به درد دولت نمی خورد. به بخش خصوصی از جمله منابع این درآمد مهمی است که دولت باید به آن توجه کند.

وی افزود: همچنین دولت می تواند از درآمدهای گمرکی و عوارض مختلفی که اخذ می کند و خدمات ارائه شده توسط برخی دستگاه های دولتی استفاده کند و پول آن به خزانه می رود.

نماینده مردم کرمان در شورای اسلامی درباره یکسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: دغدغه بازنشستگان رفع و همسان سازی اجرایی شود.

زاهدی خاطرنشان کرد: مجلس در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه، یکسان سازی حقوق بازنشستگان را تصویب کرد که ظرف مدت سه سال انجام شود و در سال اول اجرای قانون برنامه هفتم توسعه یعنی 1403. 40 درصد، در سال دوم 30 درصد و در سال سوم 30 درصد، دولت برای رسیدن به همسان سازی باید منابع این کار را در نظر بگیرد.