اصرار فرهندجی بر اعمال یکسان سازی حقوق و رتبه بندی معلمان

اصرار فرهندجی بر اعمال یکسان سازی حقوق و رتبه بندی معلمان

ششمین نشست خبری دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش و نمایندگان معلمان و مدیران مدارس روز گذشته در تالار مورد علاقه وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

مریم رنگمیز طوسی نماینده معلمان شورای عالی آموزش و پرورش در این نشست گفت: نگاه معلمان به قانون رتبه بندی معلمان بیشتر در زمینه افزایش حقوق است، چرا که حقوق معلمان 10 سال عقب است. معلمان می خواهند اجرا کنند. قانون خدمات کشوری و برابری دستمزدها. معلمان می خواهند ابتدا حقوق فرهنگیان را متناسب با سایر کارکنان پرداخت کنند و سپس به کیفیت معلمان در رتبه بندی توجه کنند.

نماینده آموزش و پرورش ادامه داد: متاسفانه بودجه کمی برای اجرای رتبه بندی در نظر گرفته شده است و فرض بر این است که همه فرهنگیان رتبه اول را داشته باشند. در حالی که معلمان می خواهند سوابق آنها در رتبه بندی اعمال شود.

حبیبلا گودرزی استان اصفهان که یکی دیگر از نمایندگان فرهنگیان در شورای عالی آموزش و پرورش است. در این جلسه با بیان اینکه از آذرماه سال ۱۳۸۸ و اولین حضور نمایندگان در شورای آموزش عالی همواره مدافع حقوق معلمان بوده ایم، گفت: در آن سال ها فرهنگیان همواره دغدغه رتبه بندی را داشتند. توصیه من به قانونگذاران و سیاستمداران این است که همیشه برای قانون گذاری به کف مدرسه توجه کنند. هدف ما همیشه توجه به مطالبات معلمان بدون سیاست زدگی بوده است. آیین نامه اجرایی مدارس و آیین نامه تربیت از جمله نکاتی است که با تلاش نمایندگان معلمان در شورای آموزش عالی به تصویب شورا رسیده است.

جواد نوبتی نماینده فرهنگیان استان با اشاره به تجمعات اخیر فرهنگیان گفت: در مورد آخرین تجمعات و درخواست های فرهنگیان به وزیر تذکر داده ایم که در صورت بی توجهی به درخواست ها تجمعات افزایش می یابد. آیین نامه ای تصویب شد که متاسفانه در طراحی آن شرکت نکردیم. ما همیشه سند تحول را مقدس می دانستیم تا اینکه این سند از ابتدا به خوبی طراحی شد و بودجه کافی برای آن وجود نداشت. ۹۷ درصد حقوق معلمان هزینه شده و تنها ۳ درصد از بودجه وزارت آموزش و پرورش برای اجرای سند در نظر گرفته شده است.

وی افزود: معلمان در حال حاضر با زیر سیستم ها و حوزه های مختلف آموزشی آشنایی ندارند. درخواست های معلمان و طبقه مدرسه را به شورای عالی ارسال کردیم.

مریم طوسی نماینده مربیان با بیان اینکه دو جلسه با رئیس جمهور محترم داشتیم تاکید کرد: مشکلات فرهنگیان را به آقای رئیسی گفتیم. رئیس جمهور در اولین جلسه به صراحت اعلام کرد که مشکل فرهنگیان باید یکبار برای همیشه حل شود که محقق نشده است.

وی گفت: ما مطالبات معلمان را به رئیس جمهور ارائه کردیم. فرهنگیان باید بدانند که خواسته ها و خواسته های آنها در شورا مطرح و پیگیری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید