حذف یکسان سازی رتبه معلمان با اساتید دانشگاه / درصد افزایش حقوق در هر رتبه

حذف یکسان سازی رتبه معلمان با اساتید دانشگاه / درصد افزایش حقوق در هر رتبه

روز جدید عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه 25 هزار میلیارد تن بودجه یکساله است، گفت: با تصویب این کمیسیون معلمان با اساتید دانشگاه مقایسه نمی شوند و به هر رتبه درصدی به حقوق آنها اضافه می شود.

مهرداد ویساکرمی در خصوص رتبه بندی معلمان گفت: لایحه رتبه بندی به دلیل ابهامات مختلف به کمیسیون آموزش مجلس بازگردانده شد و جلسات متعددی در این کمیته با حضور کارشناسان دولتی برگزار شد که نظر صریح خود را اعلام کردند. نمی توانند بیش از 20 تا 25 هزار میلیارد برج برای رتبه بندی پرداخت کنند و کمیته آموزش این رقم را برای 6 ماهه دوم امسال برآورد کرد اما در جلسات بعدی سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که این رقم برای یک سال است. .

وی افزود: دولت اعلام کرده است که اگر رتبه مورد نیاز بیش از این مقدار باشد نمی توانید آن را بپذیرید و درخواست دولت این بود که به لایحه رتبه بندی پایه بازگردید یعنی. دیروز در کمیسیون آموزش مجلس مشابه این لایحه است.

یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه در جلسه کمیسیون موضوع اجرای حقوق معلمان را با معاونان دانشگاه مطرح کرده بودم و بیش از یک ساعت است که این موضوع مطرح شده است، گفت: به ولی فقیه آن را رد کرد.

ویسکانسین ادامه داد: ماده 7 لایحه رتبه بندی که دارای ابهاماتی بین نمره و رتبه بود، اصلاح شد و معلمان از یک به پنج رتبه بندی شدند و ارتباط با دانشگاه ها حذف شد. به گفته اعضای کمیته معلمان با رتبه دستیار 25 درصد، مربی معلم 45 درصد، دستیار 60 درصد، دستیار 70 درصد و استاد معلم 75 درصد به کل حقوق جاری آنان اضافه می شود.

وی گفت: تعلیق برای نخبگان به جای 5 سال 3 سال و برای معلمان شاغل در مناطق فقیرنشین، مرزی و عشایری 4 سال خواهد بود، همچنین حقوق معلمان نباید کمتر از 80 درصد حداقل حقوق اساتید دانشگاه باشد. “

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دولت برای اجرای رتبه بندی دانشگاه ها درآمد لازم را ندارد و دیوان محاسبات کشور اعلام کرد منبع مالی در نظر گرفته شده در بودجه 400 میلیارد تن درآمد دارد و 20 دستگاه وجود دارد. به آن وصل شده اند 15 هزار میلیارد تومان نیاز دارد. بنابراین دولت در حال حاضر 25 تریلیون تن را پذیرفته است که در 6 ماه امسال حدود 12.5 میلیارد تن خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید