اصلاح ساختارها و کارکردهای نظارتی از سیاست های فرهنگی دولت است


ساعت: 12:15
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893522

این تحلیلگر امور فرهنگی با تحلیل عملکرد دولت سیزدهم در حوزه فرهنگی گفت: دولت با اصلاح ساختارها و تقویت نظارت بر دستاوردهای فرهنگی مدیران گام های مثبتی در این راستا برداشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ستار هدایت ها، تحلیلگر امور فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز با تحلیل دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ گفت: دولت سیزدهم رویکرد مثبت در حوزه فرهنگ را تغییر داده است. برخلاف دولت قبل که رویکرد فرهنگی لیبرالی داشت، دولت سیزدهم رویکردی مذهبی و انقلابی داشت

وی افزود: همچنین دولت سیزدهم مدیرانی را در حوزه های فرهنگی از جمله وزارت فرهنگ و رهبری که جوان و انقلابی هستند منصوب کرده است تا از جوانان و نیروهای انقلابی و مخلص برای هدایت فرهنگ کشور استفاده شود.

این تحلیلگر امور فرهنگی بیان کرد: نکته بعدی این است که دولت رویکرد مردمی فرهنگ را انتخاب کرد و سعی کرد از ظرفیت مردم استفاده کند، مشکلی که در دولت قبل وجود نداشت و نظارتی بر عملکرد مسئولانه فرهنگی وجود نداشت.

هدایت ها یادآور شد: البته تحقق اهداف فرهنگی زمان بر است و در صورت تداوم جهادگران و فعالیت های فرهنگی دولت سیزدهم، اهداف لازم در حوزه فرهنگی محقق می شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره عملکرد دولت سیزدهم در عرصه سینما و سیر تحولات در این عرصه توضیح داد: البته فعالیت های سینمایی همچنان نشات گرفته از دولت قبل به ویژه در جشنواره فیلم فجر است. دولت سیزدهم با نظارت دقیق بر تولید فیلم و اصلاح ساختارها در این زمینه تاثیر بسزایی داشت.

این تحلیلگر امور فرهنگی تصریح کرد: جشنواره فیلم فجر 1401 محور عملکرد تحول آفرین دولت سیزدهم خواهد بود و می توان دستاوردهای دولت در سینما را دید و تحلیل کرد.

هدایت خواه ادامه داد: با انتصاب دکتر اسماعیلی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ساختارها در حد اصلاح و نظارت تقویت شد، هرچند رویکرد دولت مردمی تبدیل سینما به سینمای دینی است و در این امر نیز موفق بوده است. جهت .

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید