دولت به جای افزایش غیرواقعی دستمزد، قدرت خرید مردم را افزایش می دهد/ سیاست دولت اصلاح ساختار بودجه است

ساعت: 14:59
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1786721

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم پولی خلق نکرده است، گفت: با کاهش تورم و بهبود رشد اقتصادی، قدرت خرید مردم افزایش می یابد. این روش بهتر از افزایش 20 درصدی حقوق و 30 درصدی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از سازمان برنامه و بودجه ، نشست هم اندیشی لایحه بودجه 1401 با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر کشور و استانداران برگزار شد. در تالار پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد.

سید مسعود میرکازی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این نشست گفت: سیاست نهایی دولت اصلاح ساختار بودجه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و اسناد فوق و تمرکززدایی است. با این سیاست‌ها، اختیارات مدیران به‌ویژه از نظر منابع مالی افزایش چشمگیری پیدا می‌کند، اما باید شاخص‌های کلان اقتصادی اجزای تشکیل دهنده خود را برآورده کنند.

وی افزود: زیرساخت های متعددی در گذشته در کشور ایجاد شده اما در نتیجه رشد نامتوازن در مناطق و البته وضعیت نامناسب شاخص های کلان اقتصادی وجود داشته است؛ بودجه 1401 با تمرکز بر رشد اقتصادی است.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه این طرح بر اساس سند برنامه ریزی تعیین شده است، تاکید کرد: از مجامع مجلس و نمایندگان استان ها می خواهیم اسناد آمایش سرزمینی را مطالعه کنند و این طرح ها نظرات تکمیلی خود را به سازمان برنامه و بودجه اعلام کنند. .

میرکاظمی ادامه داد: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم هیچ درآمدی نداشته و این روند باعث کاهش تورم در مهر و آبان شده است.; بودجه سال آینده بر اساس منابع پایدار و بدون کسری است و مجلس از سیاست دولت حمایت کرده است.

وی با اشاره به اینکه کسری بودجه ریشه بسیاری از مشکلات کشور است، افزود: وقتی دستمزدها بدون منبع دولتی 20 درصد افزایش پیدا می کند، اصولاً با ایجاد پول، جیب محرومان را می کُند و دارند. به عبارت دیگر یک میلیون به حقوق افراد اضافه شده اما در ازای تورم، سه میلیون دیگر از جیب او خارج شده است. دولت سیزدهم با ایجاد ثبات و رشد اقتصادی و کاهش تورم قدرت خرید مردم را افزایش می دهد.

احمد وحیدی وزیر کشور نیز در این نشست گفت: کشور توسط دولت سیزدهم استان اداره می شود و البته استانداران نیز باید در اجرای سیاست های کلان کشور کوشا باشند.

وی افزود: کشور چاره ای جز تغییر مسیر اقتصادی ندارد. ایجاد دولت با راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری استانی، تلاش می‌کند تا بر اساس سند آمایش سرزمینی علاوه بر رشد اقتصادی، بر موضوع حقوق صاحبان سهام نیز تمرکز کند.

در این جلسه استانداران نیز به تبیین دیدگاه های خود در خصوص اصلاح ساختار بودجه پرداختند و بر اجرای برنامه های اقتصادی دولت تاکید کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید