نهادهایی که فاقد شفافیت مالی هستند باید ریاضت کنند/ اصلاح ساختار بودجه فقط یک شعار بود/ افزایش بودجه صدا و سیما صرف توسعه زیرساخت ها در مناطق محروم شود.

نهادهایی که فاقد شفافیت مالی هستند باید ریاضت کنند/ اصلاح ساختار بودجه فقط یک شعار بود/ افزایش بودجه صدا و سیما صرف توسعه زیرساخت ها در مناطق محروم شود.

یک نماینده مجلس گفت: در شرایطی که با محدودیت بودجه مواجه هستیم، نهادهایی که گزارشی از عملکرد خود ارائه نکرده اند، فاقد شفافیت مالی هستند و وظایف آنها مشخص نیست، باید با محدودیت های اقتصادی مواجه شوند.

معین الدین سعیدی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا درباره افزایش بودجه صدا و سیما در لایحه بودجه 1402 و اظهارات این سازمان در این خصوص اظهار داشت: به نظر ما بودجه صدا و سیما در لایحه سال آینده افزایش غیرقابل قبولی داشته است. اولاً در بیانیه اعلام کردند که فریاد بنفش معندین از همین موضوع می آید، اتفاقاً من معتقدم اعتراض بسیاری از مردم مناطق محروم ناشی از این افزایش بودجه است، زیرا در شرایطی که با بودجه مواجه هستیم. محدودیت‌ها، قاعدتاً نهادهایی که تاکنون مدیریت کرده‌اند باید پاسخگوی عملکرد خود باشند، نبودند، فاقد شفافیت مالی هستند و کارکردشان مشخص نیست، در معرض محدودیت‌های اقتصادی بودند.

این نماینده شورای اسلامی ادامه داد: سوال من از مسئولان در خصوص افزایش بودجه صدا و سیما این است که در شرایطی که بودجه این سازمان شاید 10 درصد به همین میزان بود چه کردند؟ ایشان در حال حاضر با توجه به اظهارات مقام معظم رهبری با توجه به تاکیداتی که داشته اند، بودجه را افزایش می دهند، نتیجه و نتیجه کارشان چیست؟ آیا اقدام این سازمان در راستای شفاف سازی مواضع انقلاب اسلامی بود؟

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی که منابع مالی محدودی داریم، بسیاری از پروژه های عمرانی مانند منطقه ساحلی مکران با مشکل مواجه هستند، دلیل این افزایش چیست، گفت: طبق گفته خود دولت من گفتم که ما کمبود 1600 تخت بیمارستانی در جنوب سیستان و بلوچستان و بهانه آنها این است که بودجه و اعتبار نداریم، در این شرایط که بودجه باید صرف درمان، آموزش و راهداری شود، چرا باید اعتبار سازمان صدا و سیما را افزایش دهیم. مثل این؟ این اعتراض فقط به گفته آقای جای نفاف معین نیست، دلسوزان نظام می گویند نتیجه این همه اعتبار و بودجه ای که صرف صدا و سیما شده چیست؟ قطعاً من به عنوان یکی از خدمتگزاران ملت تمام تلاش خود را می کنم که نه تنها این بودجه افزایش پیدا نکند، بلکه مسئولان صدا و سیما هم توضیح دهند که این همه اعتباراتی که به آنها داده شده چه نتیجه ای دارد. به آنها بود.

سعیدی درباره اصلاح ساختار بودجه گفت: واقعیت این است که بحث اصلاح ساختار بودجه که دولت بر آن تاکید داشت فقط یک شعار بود و در عمل اعتقادی به موازین اصلاح بودجه وجود ندارد. ساختار

وی تاکید کرد: معتقدم افزایش بودجه ای که برای صداوسیما در نظر گرفته بودند باید صرف ایجاد زیرساخت های توسعه انسانی در مناطق فقیرنشین به ویژه سیستان و بلوچستان شود. از رئیس سازمان صدا و سیما انتظار دارم نامه ای به رئیس شورای اسلامی و کمیسیون بنویسد و بگوید به جای افزایش اعتبارات سازمان سیما، این بودجه را صرف آبرسانی به مناطق فقیرنشین، بیمارستان ها و روستاها کنند. جاده های استان سیستان و بلوچستان

دیدگاهتان را بنویسید