دولت مردم به جای سیاست گدایی، سیاست خارجی متعادل را دنبال می کند


ساعت: 18:04
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891556

سیدمحمد حسینی گفت: دولت مردمی به جای سیاست گدایی، سیاست خارجی پویا و متوازن را در پیش گرفته و آماده همکاری با همه کشورهایی است که حقوق ملت ایران را رعایت می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور در مراسم تجلیل از خانواده شهدای عملیات مرصاد و تجلیل از اصحاب رسانه و آزادگان سرافراز که در اسلام آباد غرب برگزار شد، با یادآوری خاطرات عملیات مرصاد، گفت: منافقین در یکی از بزرگترین عملیات خود. جنایات، زمانی که تصور می کردند ایران با تصویب قطعنامه در وضعیت ضعیفی قرار دارد و مردم از نظام و انقلاب حمایت نمی کنند، حمله خود را به ایران تحت عنوان عملیات رشد جاودانه آغاز کردند و فکر کردند وقتی وارد شدند. ایران مردم دسته دسته از آنها استقبال خواهند کرد او رفت اما مردم با مقاومت و ایستادگی خود این چراغ دروغین را برای همیشه خاموش کردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: منافقین در حمله به شهر اسلام آباد غرب هرکسی که سر راهشان قرار می گرفت را می کشتند و فرقی نمی کرد پیر باشد یا جوان و وقتی خبری از داعش نبود. منافقین فکر می کردند داعش هستند و مانند داعش عمل می کردند.» و شایان ذکر است که مدعیان حمایت از حقوق بشر همواره آنها را تحت حمایت و حمایت خود داشته اند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: منافقین برای پیشروی شهر به شهر برنامه ریزی کردند و حتی زمان ورود و فرماندهی عملیات را برای فتح هر شهر انتخاب کردند، اما با مقاومت، رشادت و شور مثال زدنی رزمندگان اسلام، مردم با اسلام آبادگرب و سرداران بزرگی چون شهید صیاد شیرازی و سردار شوشتری دیدار شد.

حسینی با بیان اینکه منافقین مدعی مبارزه با امپریالیسم قبل از پیروزی انقلاب دچار التقاط و انحراف فکری شدند و پس از پیروزی انقلاب از مسیر انقلاب فاصله گرفتند و با امام (ره) همسو شدند، تصریح کرد: و همدست شرورترین افراد تاریخ از جمله صدام شد و خاطرنشان کرد: این انحراف از خط امام (ره) منجر به کشته شدن 17000 نفر از هموطنان عزیزمان از جمله شهدای محراب و شهدا شد. رتبه بندی مسئولان کشور به پیر و جوان کوچه و بازار و این جنایات نشان دهنده ذات خبیث منافقین است.مردم ایران افشا شدند.

معاون امور مجلس در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به دستاوردها و تلاش مستمر قوای مردمی برای رفع مشکلات و جبران کاستی ها، بر لزوم شفاف سازی و اطلاع رسانی در این خصوص برای ایجاد و تقویت روحیه تاکید کرد. امید در میان مردم بیان کرد و گفت: این دولت به محض روی کار آمدن سفر استانی را در دستور کار قرار داد تا مشکلات هر استان را از نزدیک رصد کرده و راه برون رفت از مشکلات را بررسی کرده و سفر استانی را در کمتر از یک سال تکمیل کند.

حسینی خاطرنشان کرد: برخی می گویند از اداره می توان امور را اداره کرد اما مطمئنا با نشستن و تنبلی کاری نمی شود کرد. تا زمانی که مشکلات استان ها از نزدیک بررسی نشود، نمی توان برنامه ریزی دقیقی برای حل آنها انجام داد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به مشکلات انباشته فراوان به جا مانده از گذشته گفت: تا قبل از این دولت شاهد کسری بودجه، بدهی های فراوان و تعطیلی فعالیت های عمرانی و رکود بسیاری از واحدهای صنعتی بودیم و در بسیاری از موارد کشور دچار کسری بودجه بود. ضعیف و ضعیف و در چنین شرایطی دولت سیزدهم تمام تلاش خود را می کند تا مشکلات را یکی پس از دیگری حل کند و کاستی ها را جبران کند.

حسینی تصریح کرد: این دولت که عده ای می گفتند زبان دنیا را بلد نیست با پیروی از سیاست همسایگی و در این مدت کوتاه حجم روابط با برخی کشورها به دنبال فعال سازی و تقویت روابط تجاری و اقتصادی با همسایگان است. صادرات در طول فعالیت دولت سیزدهم حتی به اروپا هم کشیده شده است، اما این بدان معنا نیست که خود را به چند کشور اروپایی محدود کنیم و دیپلماسی گدا را دنبال کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: دولت مردمی به جای سیاست گدایی، سیاست خارجی پویا و متوازن را در پیش گرفته است و آمادگی دارد با همه کشورهایی که بر اساس احترام متقابل و رعایت حقوق ملت با ملت ایران معامله می کنند، همکاری کند. ملت و کشور.E.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: دولت مردمی علاوه بر پیگیری روند مذاکرات، مسیر خنثی سازی تحریم ها و تقویت روابط با کشورها و سازمان های مختلف منطقه ای و بین المللی از جمله شانگهای، اوراسیا و اکو را با دقت پیش می برد.

حسینی گفت: آیت الله رئیسی در یک سال گذشته با 31 مجمع نمایندگان جلسه داشت و سخنان نمایندگان مردم را در آن استماع کرد، در حالی که دولت قبل در هشت سال گذشته در مجموع 21 مجلس داشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تاکید کرد: دولت برنامه ریزی می کند و به وعده های خود عمل می کند و برای حل مشکلات مردم اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت 4 ساله را دنبال می کند.

حسینی تاکید کرد: دولت ماموریت سختی را پیش رو دارد چرا که از گذشته کارهای انجام نشده و مغفول مانده بسیاری باقی مانده است و دولت مردم مصمم به جبران آن است.به عنوان مثال دولت قبل 8 سال فرصت داشت طرح ارزشیابی معلمان را اجرا کرد، اما تا دقیقه 90 به تعویق افتاد، بنابراین بار مالی این طرح بر دوش دولت سیزدهم افتاد، اما دولت آقای رایضی این طرح را پذیرفت و آن را اجرا کرد.

معاون رئیس جمهور گفت: مسکن به طور جدی در دستور کار دولت قرار دارد در حالی که در هشت سال گذشته متأسفانه در این زمینه کاری صورت نگرفته است اما دولت مردمی برنامه ریزی و اقدامات لازم را برای ساخت 4 میلیون مسکن آغاز کرده است. واحدها.” تا حدی کاستی های گذشته را جبران کند.

حسینی افزود: دولت همچنین باید با افزایش حقوق کارگران و مستمری بگیران و همچنین افزایش میزان یارانه ها و بازگشایی بازارچه های مرزی که در دوره گذشته بعضا تعطیل بود، فشار اقتصادی و معیشتی بر مردم را کاهش دهد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با گرامیداشت روز خبرنگار، رسالت سخت رسانه ها را برای مقابله با جنگ روانی و تبلیغاتی دشمنان برشمرد و اظهار داشت: تا عصر عاشورا امام حسین (ع) و یارانش حماسه آفریدند و معلوم است که کار تمام شده است، اما از عصر عاشورا، بعثت حضرت زینب (س) و بعثت امام سجاد (ع) آغاز شد. یزید می خواست هم در میدان جنگ و هم در افکار عمومی پیروز شود، اما موعظه آتشین حضرت زینب علیهاالسلام نقشه های او را نقش بر آب کرد و اولین پیام آور و راوی قیام عاشورا حضرت زینب سلام الله علیها است. بهترین الگو برای خبرنگاران و در جنگ امروز که یک جنگ نرم و شناختی است، خبرنگاران نقش تاثیرگذاری دارند.

نایب رئیس مجلس همچنین ورود آزادگان به کشورمان را گرامی داشت و خاطرنشان کرد: تعداد شهدا و آزادگان شهرستان اسلام آباد غرب نسبت به جمعیت رقم قابل توجهی است. آزادگان در دوران اسارت وقت خود را تلف نکردند و ضمن تزکیه به تعلیم و تعلم پرداختند و امروز آزادگان در مناصب و مناصب مختلف مشغول خدمت به مردم هستند.

حسینی تاکید کرد: همانطور که هر ساله حادثه عاشورا را گرامی می داریم، باید یاد و خاطره دوران دفاع مقدس و جانبازان و آزادگان را زنده نگه داشت تا فرهنگ ایثار و ایثار در جامعه و بدون شک همه زنده بماند. مشکلات با این فرهنگ حل خواهد شد.

در این مراسم که با حضور گسترده خانواده های معظم شهدا، آزادگان و خبرنگاران، نماینده اسلام آباد و دالاهو بخشی پور و امیری مقدم استاندار کرمانشاه و نماینده خبرنگاران استان در تالار شهر اسلام آباد برگزار شد. همچنین به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و در نهایت با اهدای لوح از خانواده های معظم شهدا، سربازان آزاد شده و خبرنگاران تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید