اظهارات جالب سردار آزمون؛ من یک روز رئیس فدراسیون می شوم

اظهارات جالب سردار آزمون؛  من یک روز رئیس فدراسیون می شوم

سردار آزمون یکی از ستاره های فوتبال ایران است که خیلی ها امیدوارند در جام جهانی بدرخشد. او که به تازگی سفیر فروشگاه هفت شده است، در مصاحبه ای جذاب فوتبالی و شخصی به شرایط تیم ملی نگاه می کند و البته امیدوار است ایران بتواند با انجام بازی های تدارکاتی بیشتر خود را به خوبی برای جام جهانی آماده کند. سردار از کار تیمی در والیبال می گوید، از اسب هایش می گوید و البته دوست دارد بعد از فوتبال رئیس فدراسیون سوارکاری شود.

تا به حال فدراسیون فوتبالی را تا این حد آشفته ندیده بودیم. نگران وضعیت نیستی؟

شرایط خیلی خوب نیست، اما نباید زیاد تشویقش کنیم. این تیم ملی تیم ملی ایران و متعلق به مردم است. به عنوان بازیکنی که 9 سال در تیم ملی حضور دارم از مردم می خواهم که از من حمایت کنند. ضمن اینکه خیلی امیدوارم هرکسی که رئیس فدراسیون می شود شرایط را بهتر کند. از طرفی پول بلوکه شده زیادی داریم که حدود 19 میلیون دلار است اما به فدراسیون فوتبال نمی رسد. فکر می کنم از زمانی که آقای کیروش مربی بوده این پول مانده و به فوتبال ایران نرسیده است. من از وزیر ورزش و هر مسئول دیگری که می تواند این پول را به فدراسیون فوتبال کمک کند می خواهم این کار را انجام دهد. تزریق این سرمایه ها می تواند به برگزاری اردوها و بازی های آموزشی بهتر کمک کند. بزرگان تیم ملی و خبرنگاران و پیشکسوتان باید از تیم ملی حمایت کنند چرا که فقط یک فیفا دیگر در پیش داریم و سپس وارد جام جهانی می شویم و باید بازی های بسیار سختی را مقابل آمریکا، انگلیس و انگلیس انجام دهیم. ولز امیدواریم به نتیجه برسیم. ما بازیکنان مستعدی در تیم ملی داریم و به بازیکنانی که در فوتبال ایران بازی می کنند امید و اعتقاد زیادی دارم. آنها می توانند یک لحظه نتیجه را تغییر دهند، به تیم ملی کمک کنند و مردم را خوشحال کنند.

نظرت در مورد ولز که به تازگی به جام جهانی راه یافته و رقیب تیم ملی است چیست؟

هر کشوری که جواز حضور در جام جهانی را کسب کند قطعاً شایسته آن است. ولز هم در لیگ های معتبر بازیکنان زیادی دارد و مقابل این تیم و آمریکا و انگلیس کار آسانی نخواهیم داشت. اگر مسابقات تدارکاتی به درستی برگزار شود می توان به نتیجه مقابل این تیم ها امیدوار بود.

آیا وضعیت آلمان خوب است؟

بوندسلیگا با لیگ روسیه متفاوت است. وقتی وارد آلمان شدم دیدم همه چیز خیلی حرفه ای است. از لحاظ نظم و ترتیب که واقعا عالی بود. نکته دیگر این است که من با مصدومیت قرارداد بستم و باشگاه لورکوزن این را می داند. دو ماه در فوتبال غایب بودم و همین موضوع حضور در تیم را کمی برایم سخت کرد. به نظر من بوندسلیگا جذاب ترین لیگ جهان است که در آن مسابقات تعیین کننده برگزار می شود.

من می خواهم از شما در مورد یک کار غیر فوتبالی عالی که انجام دادید بپرسم. از زمان تشکیل تیم والیبال سریک گنبد و انگیزه شما از این کار چه بود؟

خوشحالم که این سوال را از من پرسید. من به‌عنوان یک ورزشکار وقتی می‌بینم زنان کشورم استعداد دارند و می‌توانند پیشرفت کنند، انتقاد کرده‌ام و همیشه درباره آن صحبت کرده‌ام. خانواده و اقوام من همه والیبالیست بودند. به خصوص پدرم که در گذشته یکی از بازیکنان بزرگ تیم ملی بود. فقط من در خانواده ام فوتبالیست شدم و حتما خواست خدا این بوده است. من این کار را برای حمایت از زنان انجام دادم. چون می دانم چه استعداد و پتانسیلی در ورزش دارند. در آینده تیم های 100% بسکتبال و دو و میدانی تشکیل خواهیم داد. در عین حال، زنان ما ممکن است استعداد بیشتری نسبت به مردان داشته باشند. پس نباید خودتان را دست کم بگیرید و تا آخرین لحظه برای موفقیت بجنگید.

می خواهیم بدانیم اگر سردار آزمون فوتبال نبود چه ورزشی می کرد. اگر پاسخ شما اسبی است، توضیح دهید که چرا اینقدر اسب ها را دوست دارید.

تمام خانواده من می دانند که اسب برای من مقدس است. من 50 اسب دارم که در دوره های مختلف شرکت می کنند. همه شما مطمئن هستید که اسب حیوان نجیبی است. وقتی پیشانی اسب را می بوسید، بهترین حس دنیا را به شما دست می دهد و می فهمید که با چه فرشته هایی روبرو هستید. من حیوانات را خیلی دوست دارم و همیشه از خودم حمایت کرده ام. گاهی اوقات از من انتقاد می‌شود، اما دلیل نمی‌شود که من حیوانات را دوست نداشته باشم. سوال خوبی پرسیدی الان که فکر می کنم حتما بین فوتبال و سوارکاری یکی را انتخاب می کنم. شاید سوارکار خوبی نبودم، اما سعی می کردم یک مدل داشته باشم. هدف من بعد از فوتبال ریاست فدراسیون سوارکاری است. البته اگر عده ای اجازه دهند. من از 27 سالگی همه چیز را در مورد اسب می دانستم. دوست دارم همه در هر رشته ای که تخصصی هستند و می توانند در خدمت ورزش ایران باشند، پیشرو باشند. خواه اهل اسب سواری، فوتبال، کشتی یا هر ورزش دیگری باشید.

دیدگاهتان را بنویسید