می خواهیم در نیم فصل VAR داشته باشیم/ با تصمیم رئیس فدراسیون فوتبال رئیس کمیسیون فوتسال می شوم.


ساعت: 21:18
تاریخ انتشار: 08/07/1401
کد خبر: 1906892

عضو هیئت مدیره فدراسیون فوتبال گفت: زمانی که رئیس فدراسیون فوتبال تصمیم بگیرد من رئیس سازمان لیگ فوتبال می شوم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان اصولی پس از پایان جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران درباره این جلسه 10 ساعته گفت: از صبر و شکیبایی شما سپاسگزارم. ما دومین جلسه هیئت مدیره را بعد از انتخابات در 17 شهریور داشتیم. موضوعات مختلفی وجود داشت. دروس کارشناسی و فرعی وجود داشت. با توجه به صورت‌های مالی فدراسیون که تعهدات قانونی است، ما موظف شدیم در جلسه 20 خرداد این موضوع را بررسی کنیم. صورت های مالی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و حل و فصل شد. بودجه فدراسیون باید تا 9 آبان برای سال مالی آینده آماده شود. روزهای پرکاری در پیش داریم و این لایحه تهیه شده و این بحث ها پر زحمت و مفصل بوده است.

* مقرر شد VAR را با مراجع نظارتی در میان بگذاریم

وی افزود: بحث های کوچکی صورت گرفت که هر یک از اعضا این موضوع را مطرح کردند و تصمیمات خاصی اتخاذ شد. البته برخی از این موضوعات به جلسه شنبه آینده هیئت مدیره موکول شد که دعوت نامه برای آن رسید. بحث VAR که مورد توجه باشگاه ها و مردم فوتبال است مطرح شد و دوستانی که در این کارگروه حضور دارند گزارشی را ارائه کردند که به دو مجموعه مورد تایید فیفا رسید. قرار شد با مراجع نظارتی صحبت شود و نظرات آنها را جویا شویم.

* هدف ما داشتن VAR در نیم فصل دوم است

اوسلی در مورد اینکه آیا VAR به نیم فصل دوم راه پیدا می کند یا خیر، گفت: تلاش می کنیم. هدف این است که VAR در نیم فصل دوم داشته باشیم. همچنین تصمیم مهمی را تصویب کردیم که باید به همه باشگاه ها به ویژه باشگاه های لیگ برتری اعلام کنم باشگاهی که در مسابقات خانگی خود تجهیزات VAR نداشته باشد، نمی تواند در این ورزشگاه بازی کند و باید در ورزشگاه دیگری میزبانی کند. باشگاه ها در این زمینه قرارداد می بندند، البته این قرارداد استاندارد است و قراردادی که در فیفا شکل یکسانی دارد گرفته و بومی سازی می شود. فدراسیون به عنوان ناظر و تسهیل کننده این طرح در کنار باشگاه ها خواهد بود. قرارداد با باشگاه ها بسته خواهد شد. باز هم تاکید می کنم که تا نیم فصل می توانیم پروژه VAR را اجرا کنیم اما قول قطعی نمی دهیم. اما وقتی این تجهیزات به ایران آمد و کار انجام شد، باشگاهی که این تجهیزات را ندارد نمی تواند در ورزشگاه خانگی خود میزبانی کند و باید در ورزشگاه هایی میزبانی کند که VAR دارند.

* پس از 4 جلسه غیرحضوری، باید برای معاون زنان تصمیم گیری شود

سخنگوی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه این شرکت ها تاییدیه فیفا را دارند، گفت: بله، سال گذشته 15 شرکت در لیست فیفا بودند و امسال این شرکت ها کاهش یافته اند و باید تایید فیفا را داشته باشند تا به صورت ملموس فعالیت کنند. در کشور ما ناپدید شد و باید از مقامات تشکر کنیم.

وی در مورد اینکه آیا بحث نایب رئیسی بانوان مطرح شد یا خیر، گفت: بحث بسیار مهمی که در فدراسیون داریم بحث بانوان است. اما تا زمانی که شرایط لازم برای خالی شدن این پست فراهم نشود نمی توان تصمیم گرفت. چهار جلسه نمایندگان برای عدم حضور در جلسات. سپس در مورد انتخاب نایب رئیس بانوان تصمیم گیری می شود و آنچه به نفع فدراسیون و جامعه فوتبال است، تصمیم گیری می شود.

اصولی درباره انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: بحثی در کار نبود.

* زمانی که رئیس فدراسیون تصمیم بگیرد، من ریاست سازمان لیگ فوتسال را بر عهده خواهم گرفت

یکی از اعضای هیئت فوتبال در مورد اینکه گفته شد شما رئیس سازمان لیگ فوتسال می شوید، گفت: در اساسنامه فوتبال مشخص است. در این صورت اختیار با رئیس فدراسیون فوتبال است و رئیس محترم فدراسیون در این مورد تصمیم گیری می کند. من مسئول کمیته فوتسال هستم. این بحث در اختیار آقای رئیس است و زمانی که ایشان تصمیم بگیرند آن را اجرا می کنند که به این معنا نیست که من الان پیگیر این موضوع هستم.

* دعا می کنیم تیم ملی از گروه خود صعود کند

وی درباره اینکه امروز تصمیمی برای تیم ملی بزرگسالان داشتید یا خیر، گفت: در مورد حمایت از تیم ملی در جام جهانی و فعالیت های فرهنگی که در سه بازی گروهی خواهیم داشت، تصمیمی داشته ایم. صحنه همه ما به عنوان مردم دعا می کنیم که تیم ملی از گروه خود خارج شود. باید فعالیت فرهنگی انجام شود و مشوق هایی صورت گیرد که بحث شد. در مورد آن 23 بند که گفتید، همه آنها مورد بحث قرار نگرفت. شماره ای تعیین شده که هفته آینده برای آن جلسه خواهیم داشت.

در مورد تیم ملی هم بحث شد.

* پاداش تبدیل به قانون می شود

اصولی در خصوص بحث جایزه تیم ملی گفت: دوستان و هیات مدیره نظر دارند که پاداش های هیات مدیره تبدیل به آیین نامه شود. یک فرم داشته باشند و فرمول مشخصی داشته باشند که بر اساس آن فرمول هایی به تیم های ملی فوتبال، فوتسال، جوانان، بانوان و نوجوانان در این پاداش ها بر اساس مسابقات منطقه ای یا جهانی پرداخت شود که دیگر به صورت موردی تصمیم گیری نمی شود. مورد پایه پایه برای هر رویدادی که می‌خواهیم به آن جایزه بدهیم، میز روشن و واضحی داشته باشید تا روی آن میز عمل کنید.

وی درباره وضعیت تیم امید گفت: در این مورد بحثی نشده است.

* از لباس تیم ملی هفته آینده رونمایی می شود

عضو هیئت مدیره اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: اصلا در این مورد بحثی نشده است.

اصولی در خصوص لباس تیم ملی و اینکه آیا اسپانسر جام جهانی داریم یا خیر، گفت: طراحی لباس ها تمام شده است و فکر می کنم هفته آینده به زودی رونمایی از لباس ها را خواهیم داشت. مهم است و باید حل شود. یک لباس بسیار شیک که انشاالله خواهید دید.

* درباره انتخاب دبیرکل بحثی نشد

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره انتخاب دبیرکل فدراسیون گفت: بحثی در کار نبوده و آقای پرخیزگر سرپرست است و رهبری او برای مدتی است.

* تست همچنان اجرا می شود

وی در خصوص وضعیت سرمربی تیم ملی بانوان گفت: با توجه به اینکه اعزام شدیم، خانم آزمون همچنان خواهد بود. تصمیم گیری می شود اما حضور و ادامه حضور ایشان در هیات مدیره تایید شد.

اصولی درباره جدایی برخی از افراد از فدراسیون گفت: اینها تصمیمات مدیریتی است و طبق ضوابط و مقررات با آنها برخورد می شود.

وی در مورد وضعیت امتحان گفت: خداوند همیشه سالم و سلامت باشد.

* اکنون نمی توان در مورد آینده کی روش صحبت کرد

اصولی درباره اینکه اگر کویروس به اهدافش در جام جهانی نرسد، تغییراتی در کادر فنی خواهیم داشت یا خیر، گفت: در زمان مناسب درباره این موارد صحبت می کنیم، الان نمی توانیم در این باره صحبت کنیم. باید ببینیم هدف چه بوده است و در صورت لزوم درباره آن صحبت خواهیم کرد. الان شرایط خیلی خوب است و تیم خیلی خوب است.

* انتخاب مربی توسط سرمربی انجام می شود نه هیات مدیره

وی درباره اضافه شدن جواد نکونام به کادر فنی تیم ملی گفت: اینها مواردی نیست که در هیات مدیره مطرح شده باشد. انتخاب کمک مربی بر عهده سرمربی است، هیات مدیره در این مورد نظری ندارد.

* از بدهی به ویلموتس اطلاعی ندارم

اوسلی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه فیفا ظاهراً بدهی ویلموتس را به فدراسیون اعلام کرده است، گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم.

وی در خصوص اینکه ظاهرا نامه ای از سوی فیفا در گذشته به فدراسیون درباره اتفاقات مشهد ارسال شده است، گفت: خیلی وقت پیش بود و جلسه ای نبود و در این زمینه پاسخ داده شد. موضوع مربوط به یک ماه پیش است

دیدگاهتان را بنویسید