شاید پایان نیم فصل VAR را داشته باشیم!


ساعت: 08:26
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908489

تجهیزات هر ورزشگاه 10 میلیارد تومان هزینه دارد.

عضو هیات رئیسه و رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: با تجهیز یک یا دو ورزشگاه به VAR نمی توان مسابقات را انجام داد و باید همه ورزشگاه ها به این سیستم مجهز شوند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ خداداد افشاریان، عضو هیئت مدیره و رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت ورود VAR به فوتبال ایران گفت: تهران، اصفهان و اهواز به دلیل امکانات خوب آماده تجهیز VAR هستند. . برگزاری مسابقات با تجهیز یک یا دو ورزشگاه به VAR امکان پذیر نیست و تمامی ورزشگاه ها باید مجهز به این سیستم باشند. بنابراین ممکن است در پایان این نیم فصل مقداری VAR داشته باشیم!

وی با اشاره به هزینه بیش از 10 میلیارد تومانی برای تجهیز هر ورزشگاه به فناوری VAR در رابطه با نارضایتی بسیاری از باشگاه ها از عملکرد ضعیف داوران در لیگ برتر اظهار داشت: از قضاوت داوران در لیگ برتر راضی هستم. این 11 هفته لیگ!

افشاریان درباره شرکت توسعه VAR در ایران تاکید کرد: از این 2 شرکت در مورد برنامه، قیمت و بازه زمانی که می توانند کمک کنند سوال کردیم. به نظر می رسد طی چند روز آینده با تایید مراجع ذی صلاح به نتیجه برسیم. طبق پروژه ما، شرکت منتخب به دلیل جام جهانی ظرف 20 تا 25 روز تجهیزات خود را وارد ایران خواهد کرد.

رئیس کمیسیون داوران اذعان داشت: سعی می کنیم در این یک ماه به داوران آموزش دهیم. پس از آن انعقاد قرارداد جمعی با شرکت مشخص شده و ورود به پروسه کاری را به باشگاه ها ابلاغ می کنیم. تک تک کارهای ما باید مورد تایید فیفا باشد تا در آینده از نظر قانونی به فیفا بدهکار نباشیم.

عضو هیات مدیره فدراسیون فوتبال درباره غافلگیری و تصمیم ویژه جلسه امروز هیات توضیح داد: این موضوع را نه تایید می کنم و نه تکذیب. فردا به جلسه می رویم و اگر سوال خاصی در مورد پذیرش باشد به مردم ابلاغ می کنیم. من واقعا نمی دانم!


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید