قول نمی دهیم VAR به نیم فصل می رسد/ بهترین شرایط را برای تیم ملی فراهم می کنیم


ساعت: 11:14
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1907521

تاریخ ارائه پیراهن تیم ملی هنوز قطعی نشده است.

عضو هیئت مدیره و سخنگوی اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: هدف ما استفاده از این سیستم در نیم فصل دوم است اما هیچ قولی نمی دهیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ احسان اصلي، عضو شوراي حاكميت و سخنگوي اتحاديه فوتبال FA درباره مصوبات آخرين جلسه شوراي حاكميت گفت: اين موضوع در همه جاي دنيا وجود دارد، همانطور كه ​​مسئوليت باشگاه ها نيز معرفي، ارائه و ارائه آن است. شرایط و پرداخت هزینه های ورزشگاه ها، شرایط داشتن VAR نیز باید بررسی شود.» اگر یادتان باشد بحث درهای ورودی و صندلی های استادیوم ها مطرح شد و این مسائل به تعامل بین ورزشگاه ها برمی گردد. باشگاه ها با ورزشگاه ها طرف قرارداد هستند و باید در مورد این مسائل به تفاهم برسند.

وی همچنین گفت: از نگاه اتحادیه فوتبال انگلیس، معرفی و تجهیز ورزشگاه به ملزوماتی که منجر به حرفه ای شدن فوتبال ما می شود، از جمله الزاماتی است که همه اذعان دارند در فوتبال فعلی ما جایی ندارد. VAR هم در فوتبال ما جایی ندارد و این بر عهده باشگاه هاست. ما نمایندگی شرکت طرف قرارداد، دریافت تخفیف، ارائه کمک اولیه، ضمانت، پشتیبانی، ضمانت و غیره را داریم.

اصولی درباره نحوه تجهیز ورزشگاه ها گفت: تجهیزات در نهایت متعلق به ورزشگاه و باشگاهی است که ورزشگاه را به عنوان محل برگزاری مسابقات خانگی خود معرفی کرده است. برای اینکه فوتبال ما حرفه ای تر شود و نیازی را که همگان تشخیص می دهند برآورده کند، باید به سمت این موضوع حرکت کنیم. امیدوارم باشگاه ها با همکاری اتحادیه فوتبال انگلیس و گروهی که قرار است این کیت را بسازند، بتوانند لباس کامل را تهیه کنند.

وی همچنین تاکید کرد: بیشتر باشگاه‌های خصوصی نگران این مشکل هستند، اما امیدوارم این نگرانی برای آنها برطرف شود، از سوی دیگر نسبت به مجموع هزینه‌هایی که باشگاه‌ها در طول سال برای داشتن یک تیم حرفه‌ای در سطح کشور هزینه می‌کنند. لیگ برتر، این تعداد زیاد نیست. آنها می توانند هزینه های کلی خود را مدیریت کنند زیرا نتیجه این هزینه ها رفتن به فوتبال حرفه ای و دیدن تاثیر کمتر است. همه ما به آن نیاز داریم، نیاز به VAR در فوتبال ما کاملاً محسوس است. از طرفی اگر باشگاه ها و داوران ما می خواهند در سطح بین المللی حضور داشته باشند باید به VAR مجهز شوند.

عضو هیئت مدیره فدراسیون فوتبال گفت: دوستان ما در کارگروه VAR که روی کمیته داوران و چند بخش دیگر فدراسیون تمرکز دارد، برای انتخاب شرکت طرف قرارداد به دو گزینه آخر رسیده اند. انشاالله با توجه به ورود تجهیزات به کشور تایید نهایی دستگاه های نظارتی نیز اخذ خواهد شد. با یکی از این شرکت ها قرارداد می بندیم و سپس این شرکت شروع به تجهیز ورزشگاه هایی می کند که آمادگی بیشتری دارند و سخت افزار و نرم افزار لازم برای استفاده از این سیستم را دارند.

وی در این خصوص گفت: VAR نیاز به پهنای باند، اتاق ویژه و تجهیزات داخل ورزشگاه دارد که این متغیرها به زودی اجرایی می شود. ما قصد داریم از این سیستم در نیم فصل دوم استفاده کنیم، اما هیچ قولی نمی دهیم. اگرچه تلاش می کنیم تا به این نقطه برسیم، اما هیچ قولی نمی دهیم زیرا ممکن است اتفاقات غیرقابل پیش بینی رخ دهد و مشکلاتی پیش بیاید که استفاده از این سیستم را به تاخیر بیاندازد یا تسریع کند. ما نمی‌خواهیم قولی بدهیم که نمی‌توانیم به آن عمل کنیم، اما به عنوان یک هدف، سعی می‌کنیم تجهیزات VAR را در استادیوم‌ها ببینیم.

اصولی درباره آخرین وضعیت تیم ملی بیان کرد: هفته گذشته داوود پرهیشکار به همراه چند تن از دوستان در حوزه اجرایی فدراسیون به قطر سفر کردند و از تجهیزات و امکانات بازدید کردند. به تمامی متغیرها و عناصر مورد نظر پرداخته شد و در جلسه روز شنبه هیات مدیره به این موضوع پرداختیم. پرهیشکار توضیحاتی را ارائه و گزارشی را به هیئت رئیسه و رئیس فدراسیون ارائه کرد. دوستان ما از حوزه سازمانی و ساختار اجرایی فدراسیون تمام تلاش خود را کردند تا بهترین شرایط در این هتل فراهم شود و به بهترین شکل ممکن از تیم ملی میزبانی شود. در بین کشورهای شرکت کننده در مسابقات جهانی، تیم ملی کشورمان باید بهترین بستر مادی را داشته باشد تا شاهد بازی های خوبی در این رقابت ها باشیم.

وی اذعان داشت: صحبت هایی در مورد اینکه مراسم رونمایی از لباس های تیم ملی برای 24 آبان ماه در کجا برگزار می شود، وجود داشت که هنوز این تاریخ قطعی نشده است. زمان دقیق به زودی اعلام خواهد شد و همچنین یک رویداد محدود برگزار خواهیم کرد. البته به احتمال زیاد این مراسم این هفته برگزار خواهد شد. یکی از گزینه های ما یکشنبه هفته آینده است، اما هنوز قطعی نشده است.

سخنگوی فدراسیون فوتبال قطر در خصوص وضعیت محمدحسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده برای بازگشت به اردوی تیم ملی گفت: دوستان ما در حال مذاکره برای حل این مشکل هستند، اداره کل تیم ملی پیگیر ماجرا است. اما دیروز شاهد صحبت های کی روش در این مورد بودیم. امیدوارم رایزنی ها جواب بدهد تا بتوانیم حضور شایسته این دو ملی پوش را داشته باشیم.

اصولی در گفت و گو با رادیو تهران در نهایت درباره برکناری سیدشهره موسوی پس از غیبت های متوالی خاطرنشان کرد: این موضوع مختص موسوی نیست. طبق اساسنامه مشخص می شود که هریک از اعضای هیأت مدیره غایب است و در صورت غیبت عضوی در جلسات 4 جلسه متوالی، هیئت مدیره باید طبق اساسنامه به پرونده وی رسیدگی کند.


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید