نگاهی به نقل قول های نقل و انتقالات فوتبال ایران از نیم فصل

استقلال و پرسپولیس که از مدعیان جدی قهرمانی در این فصل هستند، پس از جنجال های فراوان بر سر نقل و انتقالات و بدهی ها، دو بازیکن جدید را به تیم خود اضافه کردند تا رقابت آنها در ادامه فصل جذاب و هیجان انگیزتر شود. . در ادامه به نقل و انتقالات نیم فصل باشگاه های لیگ برتری می پردازیم.

نگاهی به نقل قول های نقل و انتقالات فوتبال ایران از نیم فصل

استقلال

فرهاد مجیدی که شنبه شب در نشست خبری قبل از بازی مقابل ذوب آهن در مورد نقل و انتقالات تیمش سوال شد، گفت: این موضوع مانع از رفتن هیچ بازیکنی نمی شود و هرکسی که آبی ها را دوست ندارد می تواند از باشگاه جدا شود. شاید به همین دلیل بود که پس از جدایی 11 بازیکن از تیم در تابستان، شاهد بودیم که این مربی جوان چگونه در نیم فصل چند ستاره را از دست داد. از همان ابتدای نقل و انتقالات مشخص بود که بابک مرادی و رشید مظاهری که شرایط چندان خوبی در این تیم نداشتند و بیشتر نیمکت نشین بودند، جایی در افکار مجیدی ندارند و دو خروجی احتمالی این تیم خواهند بود. .

مرادی در این فصل با حرکتی عجیب طرفدار و مظهر سپاهانی ها شد تا یکی از رقبای خود را تقویت کند. محمدرضا آزادی که به دلیل ترافیک در خط حمله استقلال فرصت زیادی برای اثبات توانایی های خود نداشت، ترجیح داد در نیم فصل از این تیم جدا شود. عارف آقاسی یکی از بازیکنانی است که مصداق صحبت های مجیدی دو روز پیش است. او پس از تنها نیم فصل حضور در این تیم به دلیل مشکلات شخصی قصد بازگشت به خوزستان را داشت که مجیدی برای بازگشت به فولاد موافقت کرد.

آرش رضاوند نیز به صورت قرضی به فولاد و فردین خرگوشه و متین کریم زاده نیز به صورت قرضی به پدیده و نساج رفتند. یکی از چالش برانگیزترین نقل و انتقالات نیم فصل جدایی امین قاسمی نژاد بود. چرا که در تابستان با وجود 35 سالگی یکی از بازیکنانی بود که هر دو تیم پرطرفدار پایتخت به دنبال خرید آن بودند. در نهایت استقلال او را به خدمت گرفت و به همین دلیل او را برنده دربی نقل و انتقالات می دانستند اما در نهایت حضورش در آبی پوشان نیم فصل بیشتر طول نکشید و او که دید نیمکت نشین است. در اکثر مسابقات با قرارداد اجاره به گل گهر سیرجان رفت.

مجیدی با وجود از دست دادن هشت بازیکن، تنها دو بازیکن جدید به تیمش اضافه کرد. صالح حردانی برای پست دفاع راست و عزیزبک امانوف از ازبکستان که امتیاز زیادی دارد اما عمدتا در پست هافبک هجومی بازی می کند. امانوف امیدوار است مانند سرور جپاروف در استقلال حضوری موفق داشته باشد.

پرسپولیس

در هفته های اخیر چند روزی بود که هواداران این باشگاه نگران باز و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات خود نبودند و به تعبیری بسته شدن پنجره خبری برای آنها عادی تلقی می شد. این در حالی است که این تیم دو بازیکن خود را از دست داد و دو بازیکن را به ترکیب خود اضافه کرد.

بوژیدار رادوشوویچ که در تمام این سال ها همیشه دروازه بان ذخیره قرمزها بوده است، پس از اعلام سختی پذیرش او و اعلام اینکه قصد بازگشت به تهران را ندارد، ناگهان تصمیم گرفت راهی کرواسی شود. از سوی دیگر عملکرد کمتر حامد لک در هفته های اخیر باعث شده تا گل محمدی به سرعت یک دروازه بان به اولین خرید تیمش اضافه کند و پس از فسخ قرارداد با نفت آبادان، احمد گوهری را نیز به تیمش اضافه کند. خرید یک مهاجم خارجی که گفته می شود برزیلی است و همچنین اضافه شدن رامین رضایان از مهم ترین شایعات نقل و انتقالاتی این باشگاه بود. شکست در سوپرجام و اخراج مهدی شیری در این دیدار باعث شد گل محمدی او را در لیست مازاد تیمش قرار دهد و خرید رضایان را جدی تری بگیرد. سرانجام رضایان در آخرین ساعات شنبه شب از الدحیل جدا شد و با انتقالی 6 ماهه پرسپولیسی شد اما خرید مهاجم برزیلی ناموفق بود تا پرونده نقل و انتقالات زمستانی پرسپولیس با دو خرید به پایان برسد.

سپاهان

محرم نویدکیا با وجود اینکه در نیم فصل تیم درخشانی داشت اما با چند باخت غیرمنتظره تیمش را دور از قهرمانی دید و حتی از جدایی احتمالی خود صحبت کرد؛ اما در نهایت با تیمی پر از قهرمانی مواجه شد. اما او ماند و با چند نقل و انتقال تیمش را برای ادامه زمستان آماده کرد. محمدرضا حالتبری که سابقه بازی در اکثر تیم های لیگ برتری را در کارنامه دارد، این بار سپاهان را به مقصد فولاد ترک کرد. نویدکیا برای پرکردن جای خالی خود به سراغ میلاد جهانی، هافبک ذوب آهن رفت و درون دروازه رشید مظاهری را به عنوان رقیب کریستوفر کنت به خدمت گرفت تا نیما میرزازاد دروازه بان دیگرش را به صورت قرضی راهی نفت آبادان کند. این تغییرات در بازی اول پس از تعطیلات نیم فصل تاثیرگذار بود و شاگردانش با نتیجه 4 بر یک مقابل مسجدسلیمان پیروز شدند.

عسل رفسنج

شگفتی این فصل لیگ برتر است که با حضور در جمع تیم های مبارز نشان داد حداقل می تواند شانس کسب سهمیه آسیایی را داشته باشد. تیم ربیعی در نیم فصل تغییر چندانی نداشت و پس از فروش مهدی کیانی به تراکتورسازی، حسین پورامینی هافبک پیکان نیز به جمع او اضافه شد.

آلومینیوم اراک

شاگردان رسول خطیبی در نیم فصل تغییر چندانی نداشتند و تنها مهرداد بایرامی را از پدیده مشهد به جمع بازیکنان خود اضافه کردند. میلاد احمدی از فجرسپاسی و علی الخطیر از نساجی مازندران نیز به آلومینیوم پیوستند.

پیکان

مجتبی حسینی علاوه بر پورامینی با جدایی حسن پورحمیدی و محمدامین درویشی موافقت کرد و علیرضا کوشکی یکی از بازیکنانی که مشتریان زیادی داشت را به فولاد فروخت. نادر محمدی تیرانداز معروف پیکانی هم به تراکتور رفت. محمد قاسمی نژاد و میلاد بدرقه دو خرید پیکان فولادی بودند.

نفت آبادان

مشکلات مالی این تیم جنوبی باعث شد منصوریان چندان دست به نقل و انتقالات نزند و به جای گوهری فقط میرزازاد را به تیمش اضافه کرد و البته ریکانی طالبان را هم در تیمش نگه داشت.

دوستت دارم

باشگاه پرحاشیه نیمه اول که 7 امتیاز بالای جدول را از دست داده بود در بازار زمستان چندان فعال نبود و پس از به خدمت گرفتن کیروش استنلی، امین قاسمی نژاد را به صورت قرضی برای تقویت خط حمله خود اضافه کرد و محمد آقاجانپور مدافع خود را فروخت. به تراکتور

منسوجات مازندران

تیم میانه جدول نیز ترجیح داد نیمه دوم را با کمترین تعویض آغاز کند و متین کریم زاده، مدافع اجیر شده استقلال تنها بازیکن اضافه شده به تیم مازندرانی بود.

فولاد

جواد نکونام در هفته های ابتدایی فصل جانشین عبدالله ویسی در فولاد شد و دومین دوره حضورش در این باشگاه را آغاز کرد. به همین دلیل در نیم فصل تغییرات زیادی در تیمش ایجاد کرد تا به تیمی که دوست دارد نزدیک شود. او علاوه بر صالح حردانی، محمد قاسمی نژاد و میلاد بدرقه، به محمد میری (هوادار) و احمد الجبوری نیز شکست خورد، اما در عوض رضاوند، آغاسی، حالتبری، کوشکی و شیری را خریداری کرد تا با شرایط او برای لیگ قهرمانان آسیا آماده شود. . او نگاهی هم به صعود به رده بندی و رسیدن به سهمیه آسیایی در فصل آینده خواهد داشت. پاتوسی یکی دیگر از بازیکنانی بود که شایعه جدایی او از این تیم شنیده می شد اما نکونام اصرار داشت که او را حفظ کند و مانع از فروش او شد.

اووبآهن

مهدی تارتار نیم فصل اول خوبی را در این تیم اصفهانی سپری نکرد و با این حال میلاد جهانی برای ادامه کار سخت یکی از مهره های کلیدی تیمش را از دست داد. بابام محمدی، شهاب گردان و مرتضی خراسانی دیگر اعضای این تیم اصفهانی بودند که با نظر تارتاروس، سجاد عاشوری و سعید باگرپسند به این تیم اضافه شدند. حسام پورهاشم که سابقه حضور در گل گهر و شهرخودرو را در کارنامه دارد نیز به ذوب آهن پیوست.

طرفداران

تیم جدید لیگ برتری در خطر بازگشت به لیگ یک قرار دارد و به همین دلیل عنایتی قبل از شروع نیمه دوم با بابک مرادی، محمد میری، بابام محمدی و علی عبدالله زاده قرارداد امضا کرد تا بتواند شرایط بهتری در جدول داشته باشد. کمک این سه بازیکن کشف کنید که با پیروزی دیروز مقابل پیکان این امید ایجاد شد.

تراکتور

سولدو نیز نتوانست تغییرات مدنظر مالک و مدیران این تیم محبوب تبریزی را انجام دهد و خطر سقوط را نیز احساس می کند. سعید واسی پس از کش و قوس های فراوان از این تیم جدا شد و هادی حبیبی نژاد دیگر بازیکنی است که تا پایان فصل در تبریز حضور نخواهد داشت. سرمربی کروات با خرید محمد بلبلی، آقاجانپور، کیانی و نادر محمدی قصد دارد تیم متحول شده را در نیم فصل به میدان بفرستد اما با شرایطی که تراکتورسازی دارد کار بسیار سختی در انتظار اوست. .

فجر سپاسی

سایر تازه واردان فصل نیز در خطر سقوط قرار دارند و به همین دلیل رضا علیاری، میلاد کمندانی و یوسف وکیا که تجربه نسبتا خوبی در لیگ دارند اضافه کردند. عرفان افراز مهاجم گل گهر فصل گذشته نیز به عنوان سهمیه زیر 23 سال به فجرسپاسی پیوست. ‌

نفت مسجد سلیمان

محمد فکری یکی از مربیانی است که در نیم فصل کوچ کرد و به مسجد سلیمان بازگشت تا این باشگاه را از قعر جدول نجات دهد. تیم او امین اسدی مهاجم سابق تراکتورسازی و ساوه حسن مرادی فرد مدافع خوشه طلایی را به خدمت گرفت و جاسم کرار، سجاد عشوری، عبدالله زاده و محمد بلبلی را از لیست خارج کرد تا بدون آنها در نیم فصل به کار ادامه دهد.

پدیده مشهد

باشگاهی که تنها با 5 امتیاز و مشکلات عدیده ای که دارد، مدعی اصلی حضور در لیگ یک است، به سختی می تواند از شرایط فعلی فرار کند. باجرمی در نیم فصل تیم فرماندهی، کاظمی و کریمی را از دست داد و سید عباسی با خرید رضا کرملاچعب، فردین خرگوشه، محمدابراهیم رضازاده و عارف محمد علیپور به دنبال جانشینی تنها نماینده مشهد در لیگ برتر بود. جکسون مراکشی، سودانی استرالیایی و اوکلو تیتو از سودان جنوبی نیز گزینه های خارجی هستند که به ایران آمدند اما تا دیروز قراردادشان ثبت نشد!

دیدگاهتان را بنویسید