قطعا VAR تا نیم فصل دوم نخواهد آمد


ساعت: 13:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887382

یکی از اعضای کمیته داوران گفت: روند VAR یک سال و نیم زمان نیاز دارد و قطعا به نیم فصل دوم نمی رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی خسروی یکی از اعضای کمیته داوران درباره ناکامی تعداد زیادی از داوران در تست آمادگی جسمانی گفت: دو سال و نیم است که در شرایط کرونا هستیم و در این مدت داوران ما در وضعیت چندانی قرار نداشتند. شرایط خوب برای تمرین.” استخرها و استادیوم ها تعطیل بودند و داوران ما باید در این مکان ها تمرین می کردند. در حال حاضر آموزش داوران نسبت به بازیکنان فوتبال سخت تر شده است.

عضو کمیته داوران ادامه داد: برای داوران متاسفم که کار سخت‌تر شده است، اما خوبی این است که داوران جوانی که از سایر داوران عقب افتاده‌اند می‌توانند خودی نشان دهند، ما قطعاً داوران را برمی‌گردانیم. داوران باتجربه در میانه فصل یا شاید زودتر چون این داوران افراد مشهور و داوران فوتبال ایرانی هستند. این اتفاق برای همه داوران شوک بود.

وی درباره ناکامی در آزمون داوری گفت: کمیته داوران اعلام کرد داورانی که شکست می خورند تا نیم فصل نمی توانند بازی کنند اما اگر قرار باشد تصمیم دیگری گرفته شود قطعا کمیته داوران تصمیم می گیرد. در این مرحله من و سایر اعضای کمیته داوری اعتقادی به تست مجدد قبل از نیم فصل نداریم، اما باید شرایط را سنجید. ما در وسط ایران زندگی می کنیم. امیدوارم تا نیم فصل با این داوران ادامه دهیم و در نیم فصل داوران به لیگ اضافه شوند.

عضو کمیسیون داوری فدراسیون فوتبال به مناسبت اظهارات وزیر ورزش VARوی گفت: سیدحمید سجادی استاد من بود و او را دوست دارم. او بسیار زیبا صحبت می کند، اما روند VAR یک سال و نیم طول می کشد. ابتدا باید سازمان های نگهبان آن را تایید کنند و سپس بخرند. سپس باید آموزش داده شوند و به صورت آفلاین و سپس آنلاین مورد استفاده قرار گیرند. قطعا این روند به نیم فصل دوم نمی رسد اما امیدواریم وزیر ورزش وارد شود تا هر ماه با یک کار جلو برویم.

دیدگاهتان را بنویسید