اظهارات عجیب جواد نکونام درباره رقابت با استقلال و پرسپولیس

اظهارات عجیب جواد نکونام درباره رقابت با استقلال و پرسپولیس

جواد نکونام سرمربی فولاد در حاشیه تمرین امروز تیمش به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وی گفت: ابتدا از کادر باشگاه و هیات مدیره فولاد خوزستان به خاطر انتخاب و اعتمادشان به من تشکر می کنم. سعی کردیم 4 روز تمریناتمان را به صورت اردو انجام دهیم و یک بازی دوستانه با صنعت نفت برگزار کردیم. ما می خواهیم بتوانیم تیم را بشناسیم و به آنها اجازه دهیم افکار ما را سریع بشناسند تا بتوانیم به شکل دلخواه خود برسیم. بازی با صنعت نفت خوب و مفید بود چون توانستیم شرایط جسمی، روحی، عاطفی و روحی بچه ها را داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط باید تیم را از نظر روحی و روانی ترمیم کنیم، البته زمانی برای بدنسازی نداریم. نقطه قوت تیم ما کار بدنی بود و همیشه تمرین خوب برای ما در اولویت بود، اما اکنون به زمان نیاز داریم. شاید یکی دو هفته اول کمی برای بازیکنان سخت باشد اما کم کم مشکلات برطرف می شود و تا 2-3 هفته دیگر به آن نیاز داریم. با اضافه شدن سرمربی اسپانیایی مطمئنا فولادی ها به شرایط خوبی باز خواهند گشت.

نکونام در خصوص مصدومیت تیمش گفت: محمدرضا عباسی و درخشان مهر در ابتدای فصل مصدوم شدند و به تازگی به تیم اضافه شده اند و از نظر بدنی در شرایط خوبی نیستند. سایر بازیکنان از مسابقه خارج شدند.

“این قوانین برای هر تیمی که من می روم اعمال می شود. بازیکن باید حرفه ای رفتار کند و ارائه کند. طبق قراردادی که بازیکنان با باشگاه می بندند باید در چارچوب اخلاقی که تیم برایشان تعیین می کند باشند. بازیکنان می توانند هنگام یادگیری حرفه زندگی مطمئن باشند که این قوانین به نفع آنهاست.

سرمربی فولاد درباره اینکه چرا در ابتدای فصل رفت و آیا اگر بماند بهتر می ماند، گفت: دوست ندارم در مورد گذشته صحبت کنم. بحث من قطعا مالی نبود و اصلا بحث مالی در آن سال ها وجود نداشت. مسائل مالی در اولویت بعدی بود اما ممکن است در این زمینه شیطنت هایی وجود داشته باشد. این را از طرف هواداران فولاد می گویم تا بدانند اختلاف مالی بین من و فولاد وجود نداشته است. اتفاقی افتاد که بهتر است در مورد آن توضیحی ندهم، اما قطعاً خیراتی در آن وجود داشت.

نکونام گفت: مهم این است که الان کجا هستیم و امیدوارم موفق شویم. البته اگر از اول فصل بودم با توجه به شناخت بدنی که از تیم داشتم می توانستیم جایگاه فولاد را بهتر کنیم. من صحبت فنی ندارم و همه مربیان به من احترام می گذارند، اما اگر از ابتدا به لحاظ بدنی در کنار تیم بودم، شرایط فرق می کرد. مشکلات جسمانی در فوتبال جهان بسیار مهم است و به همین دلیل سعی می کنم بهترین افراد را در کنار خود داشته باشم تا از نظر بدنی به تیم کمک کرده و ریکاوری کنم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از افرادی که سال گذشته در رئال مادرید با ما کار کرد، این مرد سال گذشته زیر سایه تیم ما بود و به ما کمک کرد. نکته دیگر اینکه پارسال که هواداران صبور بودند و حمایت می کردند تیم ما موفق شد و قطعا اگر امسال چنین شرایطی وجود داشته باشد در پایان فصل رتبه خوبی کسب خواهیم کرد. دو سال پیش روز آخر سهمیه گرفتیم و اگر می باختیم پنجم می شدیم و فصل قبل با اختلاف یک امتیاز ششم بودیم هرچند تا روز آخر در سهمیه بودیم. بالاخره جام بردیم این تیم همان تیم است و قطعا بهتر خواهد شد چون با تفکر تاکتیکی ما آشنا هستند.

سرمربی فولاد در پاسخ به این سوال که چقدر به قهرمانی با تیمش فکر می کند، گفت: همیشه جاه طلب هستم و دوست دارم موفق شوم. با سپاهان، استقلال و پرسپولیس و تیم هایی که خیلی زود شروع کردند، شرایط ما کاملاً نابرابر است. سال گذشته این تیم را قهرمان جام حذفی کردیم اما حدود 2 ماه و نیم تمرین کردیم. قطعا نیم فصل اول خیلی سختی خواهیم داشت، چون شرایط بدنی بازیکنانم کامل نیست. در بازی های رفت مصدوم خواهیم داشت اما در نیم فصل دوم برنامه های خوبی داریم و تیمی خواهیم داشت که هم در آسیا و هم در لیگ و جام حذفی بهترین عملکرد را دارد. بازیکنان ما باید بدانند که هیچ نامی بزرگتر از هواداران و باشگاه فولاد نیست. و امیدوارم امسال سالی پر از موفقیت داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید