اعتراض‌های داوطلبان در یک دوره ۳۰ روز توسط شورای نگهبان بررسی و نتایج اعلام خواهد شد

رئیس ستاد انتخابات وی گفت: آمادگی برای حضور پرشور در همه اقشار، اقوام، احزاب، حلقه های متوسط، پیشکسوتان، طلاب و… وجود دارد. در خراسان شمالی و با مشارکت حداکثری باید برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تشکیل مجلس قوی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم و با روحیه همدلی و هم افزایی مسئولان اتفاقات خوبی در روند برگزاری انتخابات و تامین زیرساخت های انتخاباتی در خراسان شمالی رخ داده است، گفت: به برکت قانون جدید و فرصت استفاده دارای پنج مدرک هویتی شامل؛ کارت ملی، کارت سربازی، گذرنامه و شناسنامه و لزوم استقرار سامانه احراز هویت در تمامی مراکز رای‌دهی، زیرساخت‌های مناسبی را برای برگزاری صحیح انتخابات فراهم کرد.

شاهچراگی به اعلام صلاحیت نامزدها اشاره می کند انتخابات گفت: داوطلبان فاقد صلاحیت می توانند شکایات خود را از تاریخ 17 لغایت 19 دی ماه به مدت سه روز از ساعت 8 صبح الی 18 با پیگیری مجدد در سامانه اطلاع رسانی شورای نگهبان ثبت کنند و این اعتراضات توسط هیأت محترم شورای نگهبان ثبت می شود. سرپرستان ظرف 30 روز تحقیقات و نتایج اعلام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر لزوم رعایت بی طرفی دستگاه های اجرایی در مراحل اجرایی انتخابات گفت: بی طرفی و پرهیز از جانب داری در تمامی مراحل اجرایی انتخابات. توسط مسئولان امری ضروری و مسلم است.

وی خاطرنشان کرد: ستاد انتخابات کشور و دولت سیزدهم از همه ظرفیت، امکانات و اختیارات خود برای برگزاری سالم ترین انتخابات ممکن، با دقت و کنترل استفاده کرده اند.

شاهچراگی هدف از برگزاری اینگونه جلسات توجیهی را رصد میدانی حوزه های انتخاباتی برای مشارکت حداکثری و قوی در انتخابات ۲۰ اسفندماه سال جاری عنوان کرد و افزود: آگاهی بخشی و تبیین اهمیت انتخابات و حضور مردم و اقشار مختلف جامعه جوانان و زنان… دست خود را در پای صندوق های رای امتحان کنند.

وی ادامه داد: پیگیری و تلاش مسئولان برای رفع دغدغه ها و مشکلات مردم و اقدامات موثر و پروژه های امیدوارکننده باعث ایجاد حس رضایت در مردم می شود.