اعتراض به ترانه علیدوستی درباره شنای زنان

«ترانه علیدوستی» بازیگر سینما و تئاتر کشورمان که این روزها در آمریکا به سر می برد، در اظهاراتی عجیب مدعی شد که ورزش شنا برای بانوان در ایران ممنوع است. او همچنین مدعی است که در ایران هیچ هویت ورزشی برای زنان وجود ندارد و شنا برای زنان در ایران رسما ممنوع است.

هجوم آهنگ علیدوستی برای بانوان شنا

علیدوستی بازیگر فیلمی به نام «اورکا» با مضمون و محتوایی که یک ورزشکار در کشور خودش محدود است، سه رکورد جهانی گینس را در کشور خودش ثبت کرد.

به همین دلیل فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ایران از این بازیگر خواست تا به ایران بیاید و مسابقات شنای بانوان ایران را در روزهای ۱۹ و ۲۰ اسفندماه در استخر قهرمان آزادی تهران تماشا کند.

در این راستا، در هیهان وی در اعتراض به ترانه علیدوستی نوشت:

متأسفانه سخنان برخی از سلبریتی ها در مورد موضوعاتی که از آن اطلاعی ندارند، گاه مورد هدف رسانه های خارجی برای تبلیغات علیه ایران قرار می گیرد.

روزنامه وطن امروز همچنین در یادداشتی تند با عنوان غواصی ترانه علیدوستی در حوض خالی! آورده شده:

اگر گفته علیدوستی صحت دارد و در اصل ورزشکار ایرانی هویت ندارد، کیمیا علیزاده چگونه پیش از این مدال المپیک را کسب کرده است؟ لحظه تلخ ماجرا از این قرار است که کیمیا بعد از آن همه توجهی که به او شد و فضایی که برای حضور او و دیگر دختران ایرانی در میادین جهانی و المپیک ایجاد شد، بعد از رفتن حرف هایی زد که همه را به درد آورد. .

نمی دانیم ماهیت اقلیم آن سوی مرز به محض خروج از ایران منجر به چنین مصاحبه هایی می شود یا خیر. در این میان ترانه علیدوستی از اساس اشتباه است و شنونده طبیعتا تصویری بسیار بسته و عجیب از کشورمان در ذهن خود خواهد ساخت. وقتی این سیاه نمایی توسط یک بازیگر ایرانی ارائه می شود، از منتقد معتاد آن سوی آب چه انتظار دیگری می توان داشت؟

واکنش به ترانه علیدوستی در حاشیه مصاحبه او

ترانه علیدوستی در واکنش به مصاحبه ای حاشیه ای در جشنواره سانتا باربارا گفت: ممنوعیت شنا در میادین رسمی و بین المللی برای بانوان ایرانی، نظر شخصی من نیست.

هجوم آهنگ علیدوستی برای بانوان شنا

دیدگاهتان را بنویسید