سخنگوی خانه سینما: بازداشت ترانه علیدوستی ناعادلانه است

رسول صدر عاملی گفت: وی با اشاره به جلسات متعددی که رئیس هیئت مدیره با نهادهای مختلف امنیتی، قضایی و فرهنگی برگزار کرده است، درباره جلسه ای که اخیراً در ستاد دعاوی داشتند، توضیح داد: جلسه امیدوارکننده ای داشتیم که امیدواریم بتوانیم در اسرع وقت آزادی همکاران و لغو احکام اعدام و همکاری و پیگیری سازمان سینمایی را در این زمینه نباید نادیده گرفت.

سخنگوی هیات مدیره خانه سینما خلاصه ای از گزارش فصلی هیات مدیره خانه سینما برای تعیین مسیر بلندمدت و یک برنامه دو ساله ملموس به نمایندگی از هیات مدیره بیان کرد. از مدیران و ادامه داد: مهم ترین هدف و دیدگاه هیات مدیره توجه به اهمیت نقش و مسئولیت اجتماعی خانه سینما است، سینما در جامعه و همچنین افزایش آن. از توان مالی و استقلال سینما وی که با سایت سینما صحبت می کرد خاطرنشان کرد: از نظر برنامه ای اصلاح آیین نامه و آیین نامه اجرایی سینما و قراردادها و امور مربوط به بیمه اعضا که عموما می باشد. درخواست های اعضای خانه در سال های اخیر سینما مورد توجه هیات مدیره قرار گرفت و اقداماتی در این خصوص آغاز شد اما اتفاقات اجتماعی و دردناک اخیر بر بسیاری از فعالیت های هیات مدیره سایه انداخته است.

صدر عاملی در خصوص مهمترین فعالیت های هیئت مدیره خانه سینما در سه ماه اخیر در خصوص وضعیت اجتماعی خاطرنشان کرد: بیش از 23 جلسه رسمی و غیر رسمی داشتیم که 11 جلسه رسمی و همچنین 5 جلسه عمومی با مدیران اصناف یا اعضای دعوت شده برای مشاوره در مورد مسائل روز اجتماعی و صنفی، انتخاب مدیر عامل، قوانین دادگاه داوری (جلسات منظم با سران اتحادیه برای مشاوره در مورد موضوعات مختلف به عنوان رویه ثابت هیئت مدیره تبدیل شده است. مدیران، و نتایج نیز نتایج خوبی هستند.)

وی با اشاره به جلسات متعددی که رئیس هیات مدیره با نهادهای مختلف امنیتی، قضایی و فرهنگی برگزار کرده است، درباره جلسه ای که اخیرا در ستاد حل اختلاف قوه قضائیه داشته اند، توضیح داد: جلسه امیدوارکننده ای داشتیم که امیدواریم در آن جلسه آزاد شود. همکاران در اسرع وقت لغو حکم اعدام به دنبال خواهد بود و از همکاری و پیگیری سازمان سینمایی در این زمینه نباید غافل شد.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: اعضای هیات مدیره در تمام جلسات رسیدگی به مسائل بازداشت شدگان و اعدام شدگان، همه افراد به ویژه دانشجویان شرکت کننده در آن ایام را اعضای خانه می دانستند که تماشاگران و بخشی از ما در آن سال ها از ما حمایت کردند، بنابراین مشکل آنها مشکل ماست و ما به مشکلات نگاه صنفی نداشتیم و پیگیری جامع تری داشتیم.

سخنگوی هیات مدیره خانه سینما در تشریح آخرین گزارش کمیته حقوقی و قضایی خانه سینما درباره تعداد دستگیر شدگان و سرنوشت احکام اعدام، اظهار کرد: تا آنجا که می دانیم تعداد تعداد دستگیرشدگان از کلاس های خانه سینما در اعتراضات ادامه دار از ابتدا 62 نفر است که خوشبختانه در تمام استان ها به 13 نفر کاهش یافته و امیدواریم این تعداد در چند روز آینده به صفر برسد. -تا پرونده حسین محمدی (بازیگر) هفته گذشته دو جلسه کارشناسی در خانه سینما برگزار شد که اولین جلسه با حضور وکیل منتخب این بازیگر برگزار و وضعیت پرونده وی مورد بررسی قرار گرفت. مهم ترین آن حضور وکیل اسیر و عدم تایید قاضی پرونده برای وکیل منتخب بود و شرایط رسیدن به این هدف نیز مطرح شد.

دومین جلسه با حضور کارگروه های پیگیری قانونی تئاتر و سینما و اعضای انجمن بازیگران خانه سینما و نحوه حمایت از حسین محمدی و روش های پیگیری از جهات مختلف ( نامه نگاری ) برگزار شد. از تئاتر و سینما گرفته تا مراجع مختلف و جلسات و نامه نگاری به برخی افراد معتمد) بحث تئاتر و سینما با مراجع قضایی و جلب رضایت خانواده مقتول و … انجام شد.

مهم ترین بحث، تصمیم گیری در مورد حمایت فردی از حسین محمدی یا از همه بازداشت شدگان به ویژه محکومان به اعدام بود.

دیدگاهتان را بنویسید