اعتصاب دیگر معلمان در اعتراض به مخالفت با رتبه بندی معلمان

اعتصاب دیگر معلمان در اعتراض به مخالفت با رتبه بندی معلمان

این اعتصاب دو روزه که به دعوت شورای هماهنگی تشکل های فرهنگی ایران راه اندازی شده، سومین اعتراض گسترده معلمان در یک ماه اخیر است.

معلمان اعتصابی که از عمل نکردن به وعده های دولت و مجلس و افزایش مشکلات معیشتی خود ناراضی بودند، از حضور در کلاس ها خودداری کردند و کلاس های مجازی را که در قالب طرحی شاد برگزار می شود، تعطیل کردند.

در 20 آبان امسال معلمان معترض در حدود 50 شهر ایران تجمع کردند. معلمان ایرانی نیز روز پنجشنبه (دوم دسامبر) بار دیگر در بیش از 60 شهر تجمع کردند.

شورای هماهنگی اصناف فرهنجیان در بیانیه ای اعلام کرد که دولت با تخصیص بودجه «12.5 میلیارد تنی» خواستار «تجمع» طرح رتبه بندی معلمان است و گفته است که دولت و مجلس «طرح همسان سازی مستمری بگیران را مطابق با قانون حاکمیت. “” خدمات کشور را به دست گرفته اند.”

بر اساس فصل ششم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در سال 1390 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، حقوق معلمان باید بر اساس سطح کیفی آنها تعیین شود اما این طرح هنوز اجرایی نشده است. .

با تصویب و اجرای طرح رتبه بندی، پایه حقوق و مزایای معلمان حداقل به 80 درصد اساتید دانشگاه هایی که با آنها هم تراز هستند خواهد رسید.

این در حالی است که با وجود تصویب کلیات طرح رتبه بندی، حدود پنج ماه است که جزئیات آن در صحن علنی مجلس مطرح نشده است.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان گفت: در صورت بی توجهی به مطالبات و تجمعات معلمان، در آینده در مقابل مجلس و ادارات آموزش و پرورش اعتراضات گسترده ای برگزار خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید