اعضای کمیسیون انضباطی به چاقو تهدید شدند!

فرشید سمیعی درباره اعتراض باشگاه استقلال به عدم محرومیت یحیی گل محمدی و همچنین ادعای پرسپولیس مبنی بر اینکه فرهاد مجیدی نیز باید به خاطر رفتارش در بازی با گل گهر متوقف شود، گفت: از دوستانمان در باشگاه پرسپولیس انتظار داشتیم بحث حقوقی اما ادامه بیانیه در رسانه های باشگاهش تکرار شد. باشگاه استقلال در توئیتی درباره رای اخیر در هیات انضباطی که در آن به جای ماده 55 ماده 54 نوشته بود، این ماده تا قبل از سال 97، 54 بود و با وجود تشابه کلمات در قوانین جدید، تبدیل به 55 شد.

وی افزود: بچه های روابط عمومی و رسانه ما برخلاف برخی آقایان سابقه زیادی در فوتبال دارند و 15 تا 14 سال است که در این عرصه حضور دارند. به همین دلیل این ماده به اصل 54 معروف است، اما من نمی دانم اصل 55 جدید و قدیم چه اشتراکاتی دارند که یک بحث رسمی است و پرداختن به آن بسیار زشت است.

معاون حقوقی باشگاه استقلال ادامه داد: مبنای اختلاف ما بر سر رای کمیسیون انضباطی از نظر حقوقی این است که آیا حرکت مربی محترم تیم فوتبال پرسپولیس آزار و اذیت یا تعرض به باشگاه است. داور؟ اختلاف نظر در اینجا به وجود می آید. با توجه به عکس هایی که در تلویزیون می بینیم گل محمدی فقط اعتراض می کند و فقط اذیت می کند، داور و مسئول مسابقه را آزار می دهد یا به داور حمله می کند؟ گل محمدی ضربه سنگینی به سینه جلال مرادی زد، اما آقایان می گویند او داور را هل نداده و بازیکنی را هم نزده است.

سمیعی تصریح کرد: ما کجا گفتیم محمدی بازیکن را گل زد یا به داور حمله کرد با اینکه سیدعلی را هل داد اما کجا قانون فقط درباره داور صحبت کرده است؟ در قانون مسئولین مسابقات هم آمده است. آیا جلال مرادی در بازی که گل محمدی به سینه او زد، رسمی نبود؟ البته او با آرامش بیشتری به داور ضربه زد اما ضربه اصلی به سینه جلال مرادی خورد. سهیل مهدی نیز برای جلوگیری از حوادث بعدی تلاش کرد گل محمدی را متوقف کند. خدا می داند اگر او و مرادی نبودند چه می شد.

وی از پاسخگویی به ادعای باشگاه پرسپولیس در خصوص حادثه کمپ استقلال در دبی خودداری کرد و گفت: گل محمدی به عمد خود از حمله به قاضی خودداری نکرد و جلال مرادی، سهیل مهدی و … مانع از برخورد او با قاضی شدند. بیلی دستگیر و بازداشت شد. هر فرد منصفی می تواند به راحتی تشخیص دهد که این اقدام حمله به داور است و حداقل جریمه او 6 ماه حذف است.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس گفت: فکر می کنم کمیته انضباطی در شرایط فعلی رای بدی نداد، زیرا مردم آنجا را بدون حمایت و حمایت فدراسیون فوتبال تنها گذاشتیم و هیچ حمایتی از آنها نداریم. ما فقط به این اعضا می گوییم که بیایند فوتبال کشور را درست کنند. کمیته انضباطی باید به اندازه ای حمایت شود که رسانه های یک باشگاه نتوانند هواداران آن باشگاه را تحریک کنند. اجازه ندهید هزاران نفر با شماره تلفن اعضای کمیته انضباطی تماس بگیرند و آن را تخریب و یا با چاقو در فضای مجازی تهدید کنند. اعتبار نظرات حقوقی تا زمانی که نتوانیم به مراجع انتظامی خود در یقین کامل قرار دهیم تا جرأت کنند به مردم بگویند از چشم شماست بی معنی است. شاید اگر آقا بودم همین رای می دادم.

سمیعی در برنامه ورزشگاه درباره اینکه آیا می توان انتظار داشت که این باشگاه هر چه زودتر به بحث پایان دهد، گفت: در دوران ریاست قبلی فدراسیون فوتبال، حسن زاده، رئیس کمیسیون انضباطی کار بزرگی انجام داد. با ما تماس گرفت و گفت اگر شروع کردند و جواب دادید الان این کار را نکنید اما باز بحث تمام نشده است. می دانید، توصیه های زیادی وجود دارد. ما نسبت به کمیته انضباطی تعهد داده ایم و اگر هرکسی که تخلف کرده و چندین اظهارنظر کرده است مورد توجه قرار می گیرد، هیچ وقت کار اینجا انجام نمی شود. سوال من این است؛ حرکت یحیی گل محمدی توهین آمیز بود یا حمله به داور؟

دیدگاهتان را بنویسید