اعلام اقدامات در صورت مغایرت گواهی حقوق و میزان حقوق مستمری بگیران

اعلام اقدامات در صورت مغایرت گواهی حقوق و میزان حقوق مستمری بگیران

سازمان بیمه اجتماعی تاکنون 45 میلیون و 63 هزار و 283 نفر از کل جمعیت کشور (بیش از 53 درصد) را تحت پوشش بیمه و حمایت درمانی قرار داده است.

سازمان بیمه اصلی ایران که طبق آخرین آمار 4 میلیون و 76 هزار و 700 نفر به عنوان مستمری بگیران اولیه و 3 میلیون و 123 هزار و 749 نفر به عنوان مستمری بگیران ثانویه و در مجموع 7 میلیون و 200 هزار و 449 نفر را تحت حمایت قرار داده است. خانواده بزرگ بیمه های اجتماعی

جمعیتی که با پرداخت حق بیمه در حین کار، کسب تجربه و سن لازم در قوانین مربوطه می توانند از مزایای خاصی در قانون این سازمان برخوردار شده و در دوران بازنشستگی مستمری دریافت کنند.

رئیس اداره کل بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی درباره جزئیات دریافت این مستمری و نحوه اقدام برای رفع مغایرت مبالغ دریافتی گفت: متقاضیان دریافت گواهی حقوق از سامانه خدمت غیرحضوری با ورود به سامانه سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی https://es.tamin.ir و با ورود به منوی درخواست گواهینامه و زیر منوی صدور گواهی حقوق، مستمری بگیران می توانند بر اساس آخرین فیش حقوقی، برگه حقوق خود را صادر و پاسخ مربوطه را به سازمان های مختلف ارسال کنند.

مجتبی طهماسبی آشتیانی بیان کرد: متقاضیان با استفاده از این سرویس می توانند گواهینامه های خود را به تمامی سازمان ها اعم از شعب بانک ها و دادگاه ها صادر کنند. علاوه بر این، اگر سازمان مورد نظر در لیست پیش فرض نباشد، متقاضی باید نام خود را از برگه “نامشخص” اضافه کند.

این مقام مسئول همچنین در پاسخ به این سوال که “پاسخ گواهینامه به مرجع مربوطه چگونه ارسال می شود” گفت: مرجع درخواست کننده گواهی پس از دریافت کد ملی و رمز عبور ارسالی به شماره همراه می تواند به “هیئت سازمان دولتی و مرجع رسیدگی رسمی” مراجعه کند. بخش ” از صفحه. گواهی حقوق شماره را دریافت کرده و در صورت لزوم آن را چاپ کنید.

طهماسبی آشتیانی ادامه داد: اصالت این سند از طریق کمیته ویژه دستگاه های دولتی و مرجع استعلامات رسمی (که در صفحه اول سامانه خدمات غیرحضوری قابل انجام است) مشخص شده است و بنابراین نیازی به مهر بر روی آن نخواهد بود. اسناد سازمان تامین اجتماعی

وی تاکید کرد: در صورت وجود مغایرت بین گواهی حقوقی با وضعیت موجود با شعبه تامین اجتماعی و یا شماره تماس 1420 (سامانه مرکز ارتباطات عمومی تامین اجتماعی) تماس حاصل فرمایید.

این مسئول ادامه داد: بازنشستگان تامین اجتماعی نیز می توانند با ورود به سامانه خدمت غیبت این سازمان و ورود به بخش تصمیم گیری بازنشستگان و زیر منوی تصمیم گیری بازنشستگان، حکم افزایش سالانه خود را در سال های مختلف مشاهده و چاپ کنند.

طهماسبی آشتیانی یادآور شد: در صورت وجود 2 شماره مستمری مستمری بگیران (بیمه شدگان) باید برای هر یک از شماره ها تصمیم جداگانه دریافت کنند. در واقع با انتخاب هر شماره مستمری، حکم جداگانه ای صادر می شود و می توان حکم را مشاهده کرد.

این در حالی است که به گفته رئیس اداره کل “مستمری” سازمان بازنشستگی، دستور برقراری اولیه مستمری از طریق این سامانه برای بیمه شدگان قابل رویت نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید