اعلام میزان عیدی مستمری بگیران و مستمری بگیران تامین اجتماعی

بایرام مستمری بگیران برای بایرام امسال 2.5 میلیون تومان تعیین شده است اما در سال 1390 مبلغ این بایرام 350 هزار تومان بود و تا سال 1396 با تورم افزایش پیدا کرد اما پس از آن بایرام بازنشستگان از تورم عقب افتاد.

پس اگر دولت با تورم به افزایش تعطیلی بازنشستگان ادامه می داد، باید در سال 1402 مبلغ آن 5.7 میلیون تومان تعیین می شد.

اعلام میزان عیدی مستمری بگیران و مستمری بگیران تامین اجتماعی
مبلغ عیدی مستمری بگیران و مستمری بگیران تامین اجتماعی
به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، هنوز میزان عیدی بازنشستگان شغلی مشخص نشده است، اما طبق معمول عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی تقریبا با عیدی بازنشستگان دولتی برابری می کند.

یدلا فرجی از فعالان صنف بازنشستگان با بیان اینکه امسال وضعیت معیشتی بازنشستگان تامین اجتماعی به شدت بحرانی است، گفت: وضعیت معیشتی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری بسیار بحرانی است. وی گفت: انتظار داریم مدیرعامل سازمان طبق قانون مربوط به مرخصی کارگران، مرخصی کارگران بازنشسته را تایید و پرداخت کند.

به گفته وی، 2 میلیون و 500 هزار تومان یا حتی دو برابر این رقم برای هزینه های پایان سال بازنشستگان کافی نیست و کارگران بازنشسته باید به اندازه کارگران شاغل از استراحت پایان سال برخوردار شوند.

وی افزود: چگونه افزایش سالانه برابر با حداقل افزایش دستمزد مصوب شورای عالی کار است اما وقتی پایان سال می شود بازنشستگان تامین اجتماعی باید به اندازه کارکنان دولت حقوق عیدی بگیرند.

شبکه های اجتماعی را بلعیده!!! همین حالا فروش خود را افزایش دهید

به گفته فرجی، هر رقم زیر 8 میلیون تومان به عنوان تعطیلی کارگران بازنشسته قابل قبول نیست. اعداد کمتر عدالت را رعایت نمی کنند.