اعلام نامزدهای دریافت جایزه بهترین مربی سال فیفا

سه مربی که نامزد نهایی جایزه بهترین فیفا در سال جاری هستند از سوی این سازمان معرفی شدند. کارلو آنچلوتی، پپ گواردیولا و لیونل اسکالونی نامزدهای بهترین مربی مردان هستند.

اعلام نامزدهای دریافت جایزه بهترین مربی سال فیفا

فیفا نامزدهای این جایزه را بر اساس نقش مربیان در عملکرد تیم‌های خود بین 8 آگوست 2021 تا 18 دسامبر 2022 انتخاب کرد. از بین این سه نامزد، برنده جایزه بهترین مربی سال در تاریخ 27 فوریه در یک جلسه اعلام خواهد شد. مراسم در پاریس

ابتدا گروهی از کارشناسان فهرستی پنج نفره از بهترین مربیان سال گذشته را به فیفا ارائه کردند. اما هیئت داوران بین المللی متشکل از مربیان تیم های ملی، کاپیتان های تیم ملی، خبرنگاران ورزشی و هواداران به گزینه های مورد نظر خود رای دادند و سه نامزد نهایی را مشخص کردند.

کارلو آنچلوتی
کارلو آنچلوتی سال بسیار موفقی را پشت سر گذاشت و در فصل 2021-2022 با رئال مادرید قهرمان لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا شد. رئال مقتدرانه و با 13 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم یعنی بارسلونا قهرمان لالیگا شد. آنچلوتی همچنین با رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا حضور موفقی داشت و چهاردهمین قهرمانی لوس بلانکوس در اروپا را در تاریخ رئال مادرید ثبت کرد.

پپ گواردیولا
در فصل 22-2021، پپ موفق شد منچسترسیتی را برای چهارمین بار در پنج فصل اخیر به قهرمانی لیگ برتر انگلیس برساند. شاگردان او در این فصل درخشان بودند و 99 گل در لیگ برتر به ثمر رساندند. گواردیولا و تیمش علیرغم رقابتی قدرتمند و دوش به دوش لیورپول موفق به کسب این جام شدند.

لیونل اسکالونی
اسکالونی بدون شک این لیست را برای کمک به آرژانتین برای قهرمانی در جام جهانی 2022 قطر قرار داده است. با وجود شکست غیرمنتظره آلبی سلسته در اولین بازی خود مقابل عربستان، رهبری آرام اما مقتدر اسکالونی باعث شد آرژانتینی ها در نهایت عنوان قهرمانی را کسب کنند و ستاره سوم را به پیراهن خود اضافه کنند.

در فوتبال بانوان نیز سه نامزد نهایی مربی سال انتخاب شدند. این سه مربی عبارتند از سونیا بومپاستور سرمربی فرانسوی تیم بانوان لیون، پیا ساندیگ سرمربی سوئدی تیم ملی زنان برزیل و سارینا ویگمن سرمربی هلندی تیم ملی بانوان انگلیس.

اعلام نامزدهای دریافت جایزه بهترین مربی سال فیفا

دیدگاهتان را بنویسید