افتتاحیه تاریخی جام جهانی 2022 در برج میلاد تهران با اشتباه تاج عجیب تیم ملی!


ساعت: 15:30
تاریخ ارسال: 06/10/1401
کد خبر: 1894312

جام جهانی 2022 قطر در برج میلاد تهران به نمایش درآمد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مراسم افتتاحیه جام اصلی جام جهانی 2022 قطر حدود یک ساعت بعد از ساعت 15 امشب پنجشنبه 19 شهریور در برج میلاد تهران برگزار شد.

پیش از این جام جهانی در کشورهایی مانند کره جنوبی و استرالیا توسط ریوالدو فریرا اسطوره فوتبال جهان و برزیل به نمایش درآمد و از سیدنی برای اولین بار در تاریخ مستقیما به تهران آورده شد.


754e5c2a 01fb 4881 8003 053acf888e0e خبر خاکستری

در این مراسم مسئولان و شهروندان بزرگی چون علیرضا زاکانی شهردار تهران، آندره واشکوویچ، سارا گاندوی و کریس اکتلی نمایندگان فیفا، سید محمد پولادگر معاون مسابقات قهرمانی و توسعه ورزش های حرفه ای وزارت ورزش و … جوانان، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، حمید استیلی مدیرعامل تیم ملی فوتبال، خداداد عزیزی، علیرضا فغانی و احمدرضا عابدزاده حضور داشتند.


تهدیدها: درخشش تیم ملی در جام جهانی

علیرضا زاکانی شهردار تهران در این مراسم گفت: امیدوارم این آغاز باشکوه با پایانی باشکوه تر به پایان برسد. ستاره‌های فوتبال ایران و آن‌هایی که در این سال‌ها با افتخار تماشا کرده‌ایم، در میان ما هستند. تیم ملی فوتبال ایران به عنوان نماینده ملت ایران در جام جهانی خواهد درخشید و تیم داوری ایران نیز انشاالله درخشش خاصی خواهد داشت. تبریک می گویم و امیدوارم به یک افتخار دیگر برسیم.

وی در ادامه گفت: مدیریت شهری متولی ورزش رسالت بزرگی برای خود دارد. توجه به ورزش به عنوان یک کار بهداشت عمومی یک فرصت طلایی است. سرمایه گذاری در ورزش فرصت هایی برای سلامت و نشاط جامعه ایجاد می کند. ورزش یکی از بهترین فرصت هایی است که مشارکت در فعالیت های شهری زمینه وحدت ملی را فراهم می کند.

زاکانی درباره تاثیرات ورزش گفت: ملتی که با ورزشکاران بزرگ آماده شده باشد به خود می بالد که این امر به جایگاه و برکت خاصی می انجامد. فوتبال زمینه تلاش و فعالیت افراد را فراهم کرده است، همچنین یک ورزش تیمی و تیمی است و باعث دلبستگی جوانان و ملت به تیم ملی شده است.

شهردار تهران در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم خدماتی را که ورزشکاران به ملت ارائه می دهند ارج نهیم. با شروع جام جهانی 2022، به لطف قهرمانانمان، آرامش خوبی در غرب آسیا داریم.


پولادگر: حضور در جام جهانی هم افتخار بزرگی است

سید محمد پولادگر معاون توسعه قهرمانی و ورزش های حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در این مراسم گفت: این اتفاق برای اولین بار در کشور ما می افتد و همه ما به ویژه بزرگان فوتبال ایران می دانیم که حضور تیم های ملی کشورها در جام جهانی بدون توجه به نتیجه یک افتخار است. در تاریخ جام جهانی و ورزش جهان، حضور تنها یک کشور در این رویداد بزرگ به دلیل محدودیت ها و روند دشوار آن، نشان از عظمت و اقتدار این کشور دارد.

وی با بیان این مطلب ادامه داد: در خدمت همه بزرگانی هستم که جان خود را برای اقتدار ایران در جهان که گرانبهاترین گوهر وجودشان است فدا کردند. برای جام جهانی انشالله با هم جلو برویم و در رویداد جام جهانی پیش رو حضوری افتخارآمیز داشته باشیم.

در این مراسم کلیپی از برندگان پرافتخار تاریخ فوتبال ایران روی دیوار پخش شد و به محض پخش فیلم حضور علی دایی در مراسم قرعه کشی جام جهانی 2022، حاضران برای افتخار فوتبال ایران تشویق کردند.


تاج: ما 5 بار به مسابقات جهانی رفته ایم!

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در این مراسم گفت: به همه حاضران و مهمانان عزیز خوش آمد می گویم. می دانید، ما فوتبالیست ها دنیا را به دو قسمت تقسیم می کنیم. آنهایی که در جام جهانی حضور دارند و آنهایی که در جام جهانی نیستند. خوشبختانه ما جزو کشورهایی هستیم که در این مسابقات شرکت می کنیم. ما برای پنجمین بار می رویم. یک بار قبل از انقلاب رفتیم و چهار بار بعد از انقلاب.

وی همچنین گفت: در دوره قبل درخشان ترین نتیجه تاریخ را گرفتیم که مورد بازبینی مقام معظم رهبری قرار گرفت. امیدوارم دفعه بعد که کنار هم می نشینیم بتوانیم بگوییم بهترین نتایج را در قطر گرفتیم.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: انشاالله بتوانیم از گروه خود ادامه دهیم. کار سختی است اما برای بازیکنان کشورمان کاربردی است. اتفاق خوبی است که ما هم افتخار آسیا هستیم چون در دوره قبل بهترین نتیجه را برای آسیا کسب کردیم و امیدواریم این بار هم این اتفاق بیفتد زیرا فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی ما در قله آسیا هستند.


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید