برگزاری باشکوه مراسم افتتاحیه جام جهانی فوتبال 2022 / تبریک کوتاه امیر قطر و افتتاحیه “لائب”


ساعت: 19:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۹
کد خبر: 1912489

مراسم افتتاحیه جام جهانی فوتبال 2022 در ورزشگاه آل بیت قطر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مراسم افتتاحیه جام جهانی 2022 در ورزشگاه آل بیت الخور قطر با حضور حدود 60 هزار تماشاگر از سراسر جهان پیش از آغاز بازی تیم ملی فوتبال میزبان و اکوادور و افتتاحیه مسابقات قهرمانی جام جهانی برگزار شد. مارسل دسای کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال فرانسه برگزار شد.

چهره های مختلف سیاسی در این مراسم حضور داشتند. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در آغاز این مراسم حضور داشتند. امیر قطر بعدا به همراه جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در ورزشگاه حاضر شد. اسطوره هایی مانند کاکا، رونالدو نازاریو، کافو و پیرلوئیجی کولینا نیز در این مراسم حضور داشتند.

پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم؛ مراسم با اجرای نور و موسیقی آغاز شد و سپس مورگان فریمن بازیگر سرشناس سینمای جهان روی صحنه رفت که به همراه یک نوجوان معلول قطری این مراسم را اجرا کرد. اجرای رقص سنتی شمشیر و موسیقی محلی خلیج فارس مورد استقبال فوتبالدوستان حاضر در ورزشگاه قرار گرفت. در ادامه مراسم پرچم تیم ها به اهتزاز درآمد و عروسک های تیم های ملی کشورهای شرکت کننده در این مسابقات به صورت نمادین در زمین مسابقه رژه رفتند.

پخش سرودهای دوره های مختلف جام جهانی و نمایش طلسم های رسمی دوره قبل جام جهانی از دیگر بخش های این مراسم باشکوه بود. در نهایت لعیب نماد عروسکی جام جهانی 2022 قطر در ورزشگاه به نمایش درآمد و سپس گروه موسیقی BTS از کره جنوبی و خواننده قطری حاضر در ورزشگاه به اجرای قطعات موسیقی پرداختند.

امیر قطر در حاشیه این مراسم پیراهن زرد را به پدرش اهدا کرد و او این پیراهن را به مناسبت افتتاحیه جام جهانی 2022 قطر امضا کرد. روی ویدیو وال فیلم هایی از زمانی که امیر قطر فوتبال بازی می کرد بود. مراسم جام جهانی فوتبال 2022 قطر با سخنرانی تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر به طور رسمی افتتاح شد.

مراسم افتتاحیه جام جهانی حدود نیم ساعت به طول انجامید و پس از آن تدارکات لازم برای دیدار افتتاحیه تیم های قطر و اکوادور انجام شد.

14010829001044 Test NewPhotoFree خبر خاکستری


ادامه مطلب؛

دیدگاهتان را بنویسید