برگزاری مراسم افتتاحیه رویداد ساری 2022 در 20 اردیبهشت / اولویت ما ارائه ظرفیت جذب سرمایه گذاری پایدار است.


ساعت: 10:17
تاریخ انتشار: 1401/02/19
کد خبر: 1837434

سیدمحمود حسینی پور گفت: نشست افتتاحیه رویداد ساری 2022 روز سه شنبه 19 اردیبهشت ماه با حضور اکثریت سفرای کشورهای عضو اکو برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ سیدمحمود حسینی پور یکشنبه شب در نشست خبری در مازندران با اشاره به ساری پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو، اظهار داشت: ECO 2022 یکی از مهمترین فرصت ها برای نمایندگی استان مازندران و ده کشور برتر اکو است. به عنوان فضای بین المللی

وی افزود: برنامه هایی که این اجلاس در استان مازندران دنبال می کند در واقع فلسفه همکاری اقتصادی در اکو بین کشورهای عضو است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: کشورهای عضو ESO سال ها است که با هم همکاری می کنند و امیدواریم بتوانیم مازندران را در این حوزه در حوزه گردشگری و همچنین در حوزه اقتصاد، کشاورزی و صنعت معرفی کنیم. از جایگاه این استان در کشور.

حسینی پور ادامه داد: برنامه ریزی های دقیقی برای معرفی مازندران انجام شده و بنا داریم افتتاحیه این اجلاس را روز سه شنبه 20 اردیبهشت ماه با حضور اکثریت سفرا برگزار کنیم.

وی گفت: مراسم افتتاحیه با حضور دبیرکل و معاونین اکو و چهره های برجسته داخلی برگزار می شود.

استاندار مازندران گفت: این نشست صرفا یک جلسه افتتاحیه است و جلسه اصلی را مهرماه امسال به میزبانی ساری برگزار می کنیم و اختتامیه این نشست نیز در همین ماه انجام می شود.

حسینی پور اعلام کرد: در فاصله زمانی افتتاحیه تا نشست پایانی کارگروه هایی تشکیل می شود که در آن ها بتوانیم فرصت های بیشتری را در اختیار این کشورها قرار دهیم.

وی تاکید کرد: مهمترین موضوعی که اولویت ما در این اجلاس است، ارائه ظرفیت استان مازندران برای جذب سرمایه گذار است و امیدواریم بتوانیم در این اجلاس تفاهم نامه، سرمایه گذاران پایدار را برای پروژه های مهم استانی جذب کنیم. “

استاندار مازندران گفت: در زمینه تجارت و صادرات محصولات کشاورزی نیز بسترهای خوبی وجود دارد که می توانیم در این فرصت فوق العاده پیگیر باشیم؛ البته تبادل فرهنگی و اجتماعی از دیگر اهداف ماست.

حسینی پور گفت: با توجه به اینکه چندین کشور عضو در این اجلاس هم مرز با استان مازندران هستند، فرصت های خوبی پیش رو داریم که می توانیم در آینده در زمینه تبادل نیروی کار حتی در زمینه های علمی، علمی و پژوهشی به دنبال آن باشیم. . دستیابی به تبادل

وی افزود: استان مازندران برای تبدیل شدن به یک قطب اقتصادی در منطقه با ظرفیتی که دارد ساخته شد و از یک سو با توجه به سه بندری که در استان مازندران وجود دارد و از سوی دیگر قرار گرفتن آنها در مسیر اصلی کریدور شمال به جنوب، این هدف دور از دسترس نیست.

استاندار مازندران گفت: دستاوردهای این رویداد مازندرانی این است که در این فرصت استثنایی همه فرصت های این استان را ارائه خواهیم کرد و اولاً گفت و گو بین مازندران و این کشورها شکل می گیرد و ثانیا می توانیم همکاری خوبی داشته باشیم. با این کشورها در حوزه گردشگری و ثالثاً در نظر داریم با استفاده از قراردادهای فاینانس و قراردادهایی که توسط این کشورها در سایر استان های کشور منعقد می شود، از ظرفیت این کشورها در ساخت و اجرای پروژه های بزرگ استفاده کنیم. بهره ببرید.

حسینی پور افزود: البته این رویداد قطعا برای ما مزایای اجتماعی خواهد داشت و موضوع برقراری سفر هوایی با این کشورها از موضوعاتی است که در این رویداد مطرح می شود.

وی خاطرنشان کرد: این اجلاس یک دستاورد ملی است و این است که تحریم های کنونی جهانی دستاوردهای سیاسی برای ما به دنبال خواهد داشت.

استاندار مازندران یادآور شد: قطعا در این رویداد برنامه هایی برای پیگیری دستاوردهای این رویداد و تهیه بسته راهبردی دیپلماسی، تجاری و اقتصادی مازندران ارائه خواهد شد تا بتوانیم از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید