افزایش جراحی پلاستیک در ایران; از جراحی بینی تا لیفت ابرو و پلک!

افزایش جراحی پلاستیک در ایران  از جراحی بینی تا لیفت ابرو و پلک!

روز جدید علاوه بر جراحی بینی، سایر انواع جراحی پلاستیک از جمله لیفت ابرو و پلک و بزرگ کردن سینه در ایران رو به افزایش است. کانتورینگ یا مجسمه سازی بدن که نوعی جراحی پلاستیک برای تغییر فرم بدن مانند برداشتن چربی یا تزریق مجدد به قسمت های مختلف بدن و تراشیدن استخوان ها است، در ایران رواج یافته است.

با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از اپیدمی تاج و اثرات مرگبار آن، از جذابیت جراحی بینی در ایران کاسته نشده است.

این تحلیلگر خاورمیانه در گزارشی در مورد رونق جراحی پلاستیک در ایران علیرغم این موضوع می نویسد: هانی 21 ساله مدت ها به شکل بینی خود وسواس داشت و تا همین اواخر از قضاوت دیگران در مورد آن ناراحت بود و کاری از دستش برنمی آمد. شیوع تاج، آن را انجام دهید.

او می گوید: مدت ها بود که می خواستم از شر برآمدگی بینی ام خلاص شوم، اما همیشه از جراحی می ترسیدم. علاوه بر این، من نمی خواستم همکارانم در محل کار مورد توجه قرار گیرند. در طول اپیدمی کرون، ما از خانه کار می‌کردیم، بنابراین تصمیم گرفتم از فرصت استفاده کنم و کار را انجام دهم. هنوز خیلی زود است که بگوییم، اما فکر می کنم دید من اکنون زیباتر به نظر می رسد.

عسل یکی از افرادی است که از زمان شروع اپیدمی تاج در ایران تحت عمل جراحی پلاستیک قرار گرفته است. اگرچه این عمل دهه‌ها در ایران رایج بوده است، اما از زمان شیوع تاج و تخت سرعت بیشتری گرفته است، زیرا بسیاری از مقامات دولتی دیگر نیازی به حضور فیزیکی در محل کار ندارند و مردم با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها اوقات فراغت بیشتری دارند.

علی عطای متخصص گوش و حلق و بینی گفت: در ماه های اخیر تعداد بیمارانی که برای جراحی زیبایی مراجعه می کنند افزایش چشمگیری داشته است. حتی در ماه‌های اول اپیدمی تاج، زمانی که بسیاری از کلینیک‌های جراحی زیبایی تعطیل شدند، برخی از پزشکان همکارم مخفیانه در کلینیک‌های خود تمرین می‌کردند.

علاوه بر سایر انواع جراحی پلاستیک از جمله بالا بردن ابرو و پلک و بزرگ کردن سینه، جراحی در ایران نیز رو به افزایش است. کانتورینگ یا مجسمه سازی بدن که نوعی جراحی پلاستیک برای تغییر فرم بدن مانند برداشتن چربی یا تزریق مجدد به قسمت های مختلف بدن و تراشیدن استخوان ها است، در ایران رواج یافته است.

الناز 26 ساله می گوید: «من همیشه از کوچکی سینه هایم ناراضی بوده ام و بسیاری از لباس های زنانه مناسب نیستند. او، منشی، تصمیم به جراحی بزرگ کردن سینه گرفت.

او می گوید که در دوران تاج، کاری جز تهیه نامه و ارسال ایمیل های شرکتی و استفاده از این فرصت انجام نداده است.

دکتری که نامش فاش نشده است می گوید انزوای طولانی مدت در خانه باعث شده است که مردم بیشتر به چنین جراحی هایی علاقه مند شوند.

یک جراح لاستیک در تهران می گوید متأسفانه بسیاری از افراد غیرمتخصص با تبلیغات اینستاگرامی مردم را فریب می دهند و با ارائه تخفیف و به خطر انداختن سلامتی آنها را جذب می کنند.

نیلوفر 31 ساله گفت قصد داشت لیپوساکشن انجام دهد اما با دیدن پسر عموی 40 ساله اش که به کما رفت از این کار منصرف شد و پس از جراحی و بیهوشی تصمیم به لیپوساکشن شکم گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید