افزایش قیمت جهانی مواد غذایی به بالاترین حد خود در 10 سال گذشته رسیده است

ساعت: 16:32
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1782082

با وجود اختلالات عرضه، تعطیلی کارخانه ها و تنش های سیاسی، قیمت جهانی مواد غذایی به بالاترین حد خود در 10 سال گذشته رسیده است.

بر اساس آخرین گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، قیمت مواد غذایی به بالاترین سطح جهانی خود رسیده و به بالاترین سطح خود از جولای 2011 رسیده و 30 درصد افزایش یافته است. ثبت نام نیز در سال گذشته افزایش یافته است.

شاخص قیمت مواد غذایی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) که قیمت های بین المللی را در سبد غذایی بررسی می کند، نشان داد که قیمت سبد غذایی در ماه اکتبر نسبت به ماه قبل 3 درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش ها، این قیمت ها به دلیل قیمت های بالای کالاها، اختلال در عرضه جهانی و تعطیلی کارخانه ها و تنش های سیاسی افزایش یافته است. شاخص قیمت غلات فائو 3.2 درصد افزایش یافت، در حالی که قیمت گندم به دلیل کاهش عملکرد صادرکنندگان عمده مانند کانادا، روسیه و ایالات متحده، 5 درصد افزایش یافت. آژانس دریافت که قیمت های بین المللی سایر غلات اصلی افزایش یافته است.

قیمت روغن نباتی در مهرماه با 9.6 درصد افزایش به بالاترین میزان خود رسید و چهارمین ماه متوالی افزایش قیمت را رقم زد. فائو اعلام کرد که قیمت روغن نباتی عمدتاً به دلیل نگرانی مداوم از کاهش تولید در مالزی به دلیل کمبود مداوم نیروی کار مهاجران است.

در همین حال، قیمت لبنیات 2.5 درصد افزایش یافت، در حالی که قیمت گوشت 0.7 درصد نسبت به ماه سوم کاهش یافت. پس از شش ماه افزایش متوالی، به دلیل تقاضای محدود جهانی و مازاد صادرات بالا، قیمت شکر 1.8 درصد کاهش یافت.

انتهای پیام/

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید