قیمت نفت به بالاترین حد خود در هشت سال گذشته رسید

قیمت نفت به بالاترین حد خود در هشت سال گذشته رسید

روز جدید : قیمت طلای سیاه در بازار انرژی به بالاترین سطح خود در هشت سال گذشته رسیده است.

افزایش احتمال حمله نظامی روسیه به اوکراین، قیمت جهانی نفت خام را همچنان در حال افزایش نگه می دارد.

کارشناسان بازار انرژی بر این باورند که اگر آمریکا تحریم‌های ایران را لغو کند، تهران می‌تواند عرضه نفت را در سراسر جهان افزایش دهد که عرضه جهانی را افزایش می‌دهد.

در نتیجه، نفت برنت دریای شمال در تجارت جهانی امروز با 0.6 درصد افزایش به 93.87 دلار در هر بشکه رسید. وست تگزاس اینترمدیت با 0.3 درصد افزایش به 92.56 دلار در هر بشکه رسید. دو شاخص نفتی در هفته های اخیر بیش از 2 درصد افزایش قیمت داشتند و به بالاترین سطح خود در 8 سال اخیر رسیدند.

میانگین قیمت هر بشکه نفت اوپک با 20 سنت افزایش به 90 دلار و 18 سنت رسید که بالاترین قیمت در 8 سال گذشته است.

سرمایه گذاران نگران کاهش شدید عرضه نفت در میان مدت به دلیل برخی بحران های سیاسی از جمله تنش های فزاینده بین روسیه و اوکراین و بخش هایی از خاورمیانه هستند.

تحلیلگران انتظار دارند روند افزایشی قیمت نفت خام حداقل در میان مدت ادامه یابد. بسیاری بر این باورند که قیمت نفت خام در سال جاری ممکن است بیش از 100 دلار در هر بشکه باشد.

در نشست دیروز، اوپک و تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان تصمیم گرفتند به سیاست فعلی خود مبنی بر افزایش میانگین تولید نفت علیرغم افزایش قیمت نفت پایبند باشند.

پل دونوان، اقتصاددان در UBS، معتقد است که گروه های کم درآمد در برابر هزینه های بالای انرژی آسیب پذیر هستند. به گفته این کارشناس اقتصادی، افزایش قیمت نفت تا بشکه ای 100 دلار نه تنها تورم را تشدید می کند، بلکه گردش مالی را نیز کاهش می دهد.

بیل فیتزپاتریک، مدیر اجرایی موسسه Logan Capital گفت: قیمت 100 دلاری نفت به دلیل تقاضای بالا و حداقل افزایش عرضه است.

دیدگاهتان را بنویسید