تورم در سوئد به بالاترین حد خود در 20 سال گذشته رسیده است


ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1856280

آمارهای سوئد نشان می دهد که تورم در این کشور در ماه گذشته به 7.2 درصد رسید که بالاترین میانگین تورم در سوئد از سال 1991 است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسپوتنیک، تلویزیون دولتی سوئد از افزایش شدید تورم در این کشور خبر داد. در این گزارش به نقل از اداره آمار سوئد آمده است که متوسط ​​نرخ تورم این کشور در ماه می سال گذشته به 7.2 درصد رسیده است که از سال 1991 بی سابقه بوده است.

میانگین تورم سوئد در ماه قبل یعنی در آوریل به 6.4 درصد رسید. متوسط ​​تورم سوئد در سال 1991 به 7.8 درصد رسید و از آن زمان تاکنون سوئد تورم 7 درصدی نداشته است.

اثرات جنگ در اوکراین در ماه های اخیر به اکثر کشورهای اروپایی سرایت کرده و تورم را افزایش داده است. اتحادیه اروپا با توجه به وابستگی شدیدش به روسیه، قربانی اصلی جنگ در اوکراین است.

پیش از این، یورواستات، دفتر آمار اتحادیه اروپا، تورم سالانه در منطقه یورو را 8.1 درصد در ماه مه گزارش کرده بود که بالاترین سطح از رکورد قبلی در سال 1997 است. طبق آمار یورواستات، افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی تا حدی به دلیل تهاجم نظامی روسیه به این کشور است. اوکراین، بر نرخ فعلی تورم در منطقه یورو تاثیر گذاشته است. برخی از اقتصاددانان پیش بینی می کنند که قیمت انرژی و تورم منطقه یورو تا مدت ها پس از موافقت اتحادیه اروپا با تحریم نفت روسیه بالاتر از حد انتظار باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید