افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی

ساعت: 14:29
تاریخ انتشار: 1400/08/08
کد خبر: 1780132

قیمت نفت در آخرین روز معاملاتی در بازارهای جهانی به 84 دلار و 38 سنت در هر بشکه رسید و اوپک پلاس پیش‌بینی کرد که روند فعلی کاهش قیمت نفت ادامه خواهد داشت.

قیمت نفت در آخرین روز کاری در بازارهای جهانی افزایش یافت و پیش بینی کرد که اعضای اوپک و متحدان آنها موسوم به اوپک پلاس روند فعلی رشد محدود نفت را ادامه خواهند داد.

با این حال، میانگین قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا پس از رسیدن به بالاترین سطح دو سال اخیر در روز دوشنبه، هفته گذشته کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 6 سنت به 84 دلار و 38 سنت رسید و هر بشکه نفت خام آمریکا با 76 سنت به قیمت 83 دلار و 57 سنت معامله شد.

جان کیلداف، تحلیلگر بازار گفت: «در حالی که احتمال دارد نفت بیشتری نسبت به ایران وارد بازار شود، به نظر می رسد که اوپک پلاس تولید خود را بیشتر نخواهد کرد».

قیمت ها از چهارشنبه گذشته پس از گزارشی مبنی بر افزایش 4.3 میلیون بشکه ای ذخایر نفت خام آمریکا تحت فشار قرار گرفته اند.

ایران گفته است که مذاکرات درباره توافق هسته‌ای در اواخر نوامبر آغاز می‌شود و این بدان معناست که ما یک قدم به افزایش صادرات نفت نزدیک‌تر شده‌ایم.

قیمت نفت خام با بهبود اقتصاد در نتیجه بحران کرونا افزایش یافت، اما قیمت ها در هفته گذشته به کاهش خود ادامه دادند و نفت برنت اولین کاهش هفتگی خود را در دو ماه گذشته ثبت کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید