افزایش قیمت نفت متوقف شده است

ساعت: 12:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۶
کد خبر: 1803532

قیمت نفت امروز در معاملات جهانی 32 سنت کاهش یافت زیرا سرمایه گذاران از افزایش قیمت ها در آستانه نشست فدرال رزرو و انتشار سهام هفتگی نفت و نفت آمریکا استفاده کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از رویترز; قیمت نفت هفته گذشته در بحبوحه کمبود عرضه فزاینده در بحبوحه افزایش تنش ها بین روسیه و اوکراین و افزایش تقاضای جهانی به اوج خود رسید.

همزمان با رشد سرمایه گذاران در آستانه نشست فدرال رزرو، قیمت نفت امروز کاهش یافت، اما نگرانی از تشدید بحران در اوکراین و وضعیت خاورمیانه که می تواند عرضه نفت را محدود کند، منجر به کاهش قیمت محدود شد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه گفت که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روی خواهد آورد. رهبران غربی همچنین تدارکات نظامی و برنامه هایی را برای محافظت از اروپا در برابر شوک های انرژی افزایش داده اند.

نگرانی ها در مورد تشدید تنش ها در خاورمیانه نیز پس از حمله موشکی روز دوشنبه یمن به پایگاه نظامی آمریکا در امارات متحده عربی افزایش یافت. مقامات ایالات متحده و امارات گفتند که این حمله توسط پدافند هوایی پاتریوت ساخت ایالات متحده دفع شد.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیر عامل تحقیقات امنیتی نیسان، گفت که این کاهش به دلیل تنش‌های فزاینده بین روسیه و اوکراین و تهدید زیرساخت‌های امارات متحده عربی محدود شده است و احتمالاً نفت پس از نشست فدرال رزرو آمریکا افزایش می‌یابد. ادامه دارد.

قیمت نفت برنت با 32 سنت یا 0.4 درصد کاهش به 87.88 دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت دیروز 2.2 درصد افزایش یافت.

نفت وست تگزاس اینترمدیت با 45 سنت یا 0.5 درصد کاهش به 85.15 دلار در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز سه شنبه 2.8 درصد افزایش یافت.

Tsuyoshi Yueno، اقتصاددان ارشد مؤسسه تحقیقاتی NLI گفت: سرمایه گذاران سودی به دست آورده اند تا در صورت سقوط قیمت سهام جهانی پس از اعلام تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو متضرر نشوند.

نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا درباره سیاست های پولی امروز به پایان می رسد و فعالان بازار منتظر سیگنال های بیشتر از سوی بانکداران آمریکایی در مورد زمان و چگونگی افزایش نرخ بهره و همچنین نحوه تنظیم برنامه خرید اوراق قرضه خود هستند.

انتظار می رود فدرال رزرو اواخر امروز برنامه های خود را برای افزایش نرخ بهره و کاهش خرید اوراق قرضه اعلام کند.

به گفته منابع بازار، داده‌های موجودی انبار آمریکا که روز سه‌شنبه توسط مؤسسه نفت آمریکا منتشر شد، نشان داد که ذخایر نفت در هفته منتهی به 21 ژانویه کاهش یافت، اما ذخایر بنزین افزایش یافت. معامله گران اکنون منتظر انتشار اطلاعات رسمی از اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده هستند.

وزارت انرژی آمریکا روز سه شنبه از مبادله 13.4 میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک به هفت شرکت در راستای برنامه بایدن برای کمک به کنترل قیمت نفت خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید