افزایش قیمت مسکن در تهران متوقف شده است

ساعت: 16:21
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780688

دلیل اصلی این افزایش شدید عدم حمایت جدی دولت روحانی از تولید مسکن بود تا جایی که عباس آهوندی وزیر اسبق راه و شهرسازی در روز تودیع خود گفت: افتخار می کنم که حتی یک خانه هم باز نکرده اند.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ همزمان با آغاز طرح جدید دولت برای ساخت و ساز انبوه مسکن، رشد قیمت مسکن در تهران به گفته بانک مرکزی متوقف شده و حتی میانگین قیمت مسکن در مهرماه نسبت به شهریورماه نیز دو دهم درصد کاهش یافته است. که جدیت دولت سیزدهم در اجرای سیاست مسکن از جمله راه اندازی ثبت نام نهضت ملی مسکن و سایر تمهیدات دولت در این حوزه، در مهار التهاب بازار و تورم مورد انتظار موثر بوده است.

7 مهرماه که ثبت نام از داوطلبان این طرح آغاز شد، تاکنون 580 هزار نفر ثبت نام کرده اند و این ثبت نام همچنان ادامه دارد و اعلام خواهد شد.

تسهیلات ارائه شده به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن از 200 تا 450 میلیون تن است که در شورای عالی مسکن و شورای پول در حال بررسی است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، متوسط ​​قیمت مسکن مهر امسال نسبت به مهر سال گذشته که 26 میلیون و 720 هزار تن بر متر بود، 18.4 درصد افزایش یافت و همچنین شاخص اجاره بهای مسکن در شهر تهران در مهرماه امسال 18.4 درصد افزایش یافت. نسبت به ماه مشابه سال قبل 48.4 درصد و رشد 51.3 درصدی در کل کشور داشته است.

دلیل اصلی این افزایش شدید، عدم حمایت جدی دولت روحانی از تولید مسکن بود تا جایی که عباس آهوندی وزیر اسبق راه و شهرسازی در روز تودیع خود گفت: افتخار می کنم که حتی یک خانه هم باز نکرده اند.”

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید