افزایش 15.2 درصدی مصرف بنزین / خبری از بنزین سفر نیست

افزایش 15.2 درصدی مصرف بنزین / خبری از بنزین سفر نیست

روز جدید : از ابتدای سال جاری تاکنون روزانه حدود 86.3 میلیون لیتر بنزین توزیع شده است که نسبت به 75 میلیون لیتر در سال گذشته 15.2 درصد افزایش مصرف این محصول در کشور را نشان می دهد. این میزان با توجه به روند صعودی توزیع مصرف بنزین در کشور و نزدیک شدن به ماه های پایانی سال که البته منوط به محدودیت ها و ممنوعیت های اعمال شده بر تاج خواهد بود، مجدداً افزایش خواهد یافت. اما اگر ممنوعیت ها کم باشد، این تعداد در ایام نوروز به حداکثر خود می رسد.

پیش بینی می شود ترافیک در تعطیلات نوروز امسال بسیار بیشتر از تعطیلات نوروزی نسبت به سال های گذشته باشد و پیش بینی می شود مصرف بنزین در کشور بیشتر و روند مصرف بنزین افزایش یابد.

در سال 1400 نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش مصرف داشتیم و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که نوروز امسال با سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود و اگر محدودیتی برای تاج نداشته باشیم، مصرف بنزین در تعطیلات نوروزی به بیش از 100 میلیون می‌رسد. لیتر در روز

کرامت ویس کرمی – مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اعلام اقدامات انجام شده در این مهم گفت: از ابتدای اسفندماه در حال برنامه ریزی برای آماده سازی برای سوخت گیری در ایام نوروز هستیم. مصرف بنزین قطعا افزایش می یابد و برنامه ریزی برای ذخیره سازی مناسب در انبارهای کشور وجود دارد. عوامل و تیم های عملیاتی ما در نوروز که از 25 اسفندماه آغاز می شود به سراسر کشور (در مناطق عملیاتی و ستادی) سفر کرده و مسیرهای مختلف کشور را بررسی و ردیابی و رفع نقص خواهند کرد. آمادگی کامل داشته باشید.

به گفته ویس کرمی پیش از وزارت نفت، بازدید از پمپ بنزین های کشور طبق دستور سال های گذشته انجام می شود. در سال گذشته محدودیت ها و ممنوعیت های تردد وجود داشت که از ابتدای اسفند ماه در نظر داریم تیم های عملیاتی و بازرسی را به نقاط مختلف کشور اعزام کنیم تا آمادگی کامل برای جایگاه ها داشته باشیم تا بتوانیم خدمات سوخت گیری خوبی ارائه دهیم. برای افزایش تعداد سفرها در ایام نوروز یک لیدر معرفی کنیم.

پیش بینی افزایش مصرف بنزین، احتمال واردات بنزین را افزایش داده است. جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به صراحت این موضوع را تکذیب کرد و گفت: میانگین مصرف روزانه بنزین در شرایط فعلی 86 میلیون لیتر است و هم اکنون ذخایر بنزین در وضعیت خوبی است و از واردات بنزین خودداری می کنیم. تا نوروز سال 1401.

این در حالی است که از تخصیص سهمیه سفر خبری نیست و تاکنون دولت در این زمینه تعیین تکلیف نکرده است.

میانگین مصرف بنزین در سال جاری به 86 میلیون لیتر در روز رسید، اکنون تولید بنزین بین 103 تا 104 میلیون لیتر در روز برآورد می شود. در روزهای اخیر در پالایشگاه لاوان اقداماتی برای جلوگیری از خام فروشی انجام شده است.

در خصوص سایر محصولات نیز لازم به ذکر است که از ابتدای سال 1400 تا اواسط بهمن امسال در کشور به طور متوسط ​​5100 تن گاز مایع توزیع شده است که این میزان در سال گذشته 5400 تن بوده است که این رقم تقریبا در سال گذشته کاهش داشته است. 5.6 درصدی که یکی از دلایل آن این است که از ابتدای سال تاکنون به طور متوسط ​​3.9 دهم میلیون لیتر نفت سفید در کشور توزیع شده است که 4.5 میلیون لیتر در روز است. در سال گذشته که کاهش 13 درصدی را نشان می دهد و دلیل این کاهش نیز افزایش گازرسانی به روستاها بوده است.

همچنین روزانه حدود 4 میلیون لیتر سوخت هوانوردی در کشور توزیع می شود که در ایام نوروز به دلیل افزایش تقاضا افزایش می یابد و همچنین به 5 میلیون لیتر در روز می رسد. با نزدیک شدن به پایان سال این رقم در حال افزایش است.

دیدگاهتان را بنویسید