رشد 26 درصدی صادرات لوازم خانگی تا پایان آبان ماه / خبری از افزایش قیمت های عجیب گذشته نیست


ساعت: 15:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۹
کد خبر: 1919069

وزیر صامت گفت: تا پایان آبان ماه رشد 26 درصدی صادرات محصولات لوازم خانگی به ثبت رسید و همه این ویژگی ها نشان از رشد کلی این صنعت دارد که هم اکنون از نظر کیفیت در سطح قابل قبولی قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید رضا فاطمی امین وزیر صلح و امنیت امروز در مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت لوازم خانگی در جمع خبرنگاران در خصوص قیمت لوازم خانگی گفت: در چند ماه گذشته شاهد بودیم. ثبات قیمت در بازار لوازم خانگی و از افزایش قیمت های عجیب گذشتیم خبری نیست.

وزیر صامت افزود: کاهش قیمت و هزینه نیز به افزایش تولید باز می گردد. در ماه های اخیر شاهد بودیم که برخی واحدها با کاهش قیمت ها فروش خود را افزایش داده و در مجموع به سود رسیدند.

فاطمی امین تاکید کرد: به نظر می رسد با افزایش بهره وری در این صنعت هنوز جا برای کاهش قیمت وجود دارد اما شرایط فعلی قیمت های آن که ثابت است رضایت بخش است.

وی تصریح کرد: تلاش ما بر این است که تا حد امکان از هزینه های ارزی این صنعت واردات قطعات و قطعات حمایت کنیم تا تاثیر نوسانات ارزی به حداقل برسد.

وزیر صامت همچنین گفت: صنعت لوازم خانگی در کشور ما از جمله صنایعی است که وارد مرحله بلوغ شده است، یعنی مشکلات و مسائل اولیه خود را پشت سر گذاشته و از نظر کیفیت و قیمت وارد عرصه رقابت شده است.

وی گفت: بیش از 600 شرکت در کشور در این صنعت مشغول به کار هستند که از این تعداد حداقل 20 شرکت توانمند و بزرگی هستند که توانایی صادرات را دارند.

فاطمی امین افزود: عمده بازارهای صادراتی محصولات این صنعت کشورهای منطقه و همسایه و روسیه، عمان و برخی کشورهای اروپایی است. صنعت لوازم خانگی باید از قفل داخلی خارج شود و تاکید داریم که باید به سرعت به سمت توسعه صادرات (محصولات تمام شده یا به صورت سرمایه گذاری مشترک در سایر کشورها) حرکت کند.

وی به سفر خود به کشورهای دیگر و بازدید از نمایشگاه های مختلف اشاره کرد و گفت: در این سفرها محصولات لوازم خانگی ایرانی را دیدم که کاملا رقابتی هستند و می توانند در بازار این کشورها حضور فعال داشته باشند.

فاطمی امین نیز در افتتاحیه این نمایشگاه با بیان اینکه باید کارهای متعددی از جمله افزایش عمق تولید داخلی و همچنین توسعه صادرات به ویژه در صنعت لوازم خانگی پیگیری شود، اظهار داشت: در زمینه افزایش عمق تولید داخلی، اقدامات به ویژه در مورد موتورهای الکتریکی ماشین لباسشویی و کمپرسور یخچال و فریزر آغاز شد. این اقدامات باید تقویت شده و به سمت یک پایگاه دانش سوق داده شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز امیدواری کرد: این صنعت که توانسته به خوبی به نیاز بازار داخلی پاسخ دهد، در گام بعدی جهانی شود و مایه مباهات کشور باشد.

وی با قدردانی از تمامی تولیدکنندگان و صادرکنندگان، این صنعت را یکی از صنایع پیشرو کشور دانست که در هشت ماهه امسال هشت درصد رشد تولید و هشت درصد کاهش نرخ ارز داشته است.

وی بیان کرد: تا پایان آبان ماه رشد 26 درصدی صادرات محصولات لوازم خانگی به ثبت رسید و همه این ویژگی ها نشان دهنده رشد کلی این صنعت است که هم اکنون از نظر کیفیت در سطح قابل قبولی قرار دارد.

وزیر صامت یادآور شد: اگرچه کیفیت مقوله پایان ناپذیری است و هنوز در این زمینه باید کار کرد، اما عموم مردم از کیفیت لوازم خانگی راضی هستند.

وی همچنین از به روز رسانی سند راهبرد صنعت لوازم خانگی و پیشرفت 80 درصدی آن با مشارکت تولیدکنندگان خبر داد و اظهار داشت: در این سند حوزه های صادرات، واردات، تمرکز دانش محوری در برخی حوزه ها، کاهش هزینه ها در نظر گرفته شده است. و غیره n.

دیدگاهتان را بنویسید