افزایش 2 درصدی تورم خودروسازی و افزایش 2.6 درصدی تورم تولید لوازم خانگی


ساعت: 16:21
تاریخ انتشار: 25.08.1401
کد خبر: 1911507

سخنگوی وزارت امنیت گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، تورم تولید در بخش خودرو در تابستان 2 درصد بوده است که به این معناست که هزینه تولید خودرو در تابستان تنها 2 درصد افزایش داشته است. به بهار

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امید کلیباف سخنگوی صمت گفت: میزان افزایش قیمت تولید خودرو در فصل تابستان کمتر از میزان افزایش قیمت سبد مصرفی در یک ماه است و این بدان معناست که مدیریت زنجیره تامین صنعت خودروسازی که شامل حدود سه هزار قطعه است، در مسیر درستی قرار دارد.

سخنگوی وزارت امنیت افزود: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، تورم تولید در بخش خودرو در تابستان 2 درصد بوده است که به این معناست که هزینه تولید خودرو در تابستان تنها 2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. بهار.

کلیباف تورم نقطه‌ای تولید در بخش خودروسازی در تابستان را 27.2 درصد عنوان کرد و گفت: افزایش قیمت تمام شده خودرو در تابستان امسال نسبت به سال گذشته 27.2 درصد است که اگر با تورم نقطه‌ای ترکیب شود. مصرف کننده در اگر ماه 1401 با ماه سال قبل (48.6 درصد) مقایسه شود، کنترل تورم تولید در بخش خودرو ثابت می شود.

وی افزود: همزمان با کنترل تورم تولید در بخش خودرو، شاهد رشد تولید در این بخش بوده‌ایم، بنابراین آمار تولید هفت ماهه ایران خودرو و سایپا نسبت به مدت مشابه پارسال 10 درصد افزایش داشته است.

سخنگوی وزارت امنیت افزود: تورم تولیدی در بخش لوازم خانگی 2.6 درصد و در فصل تابستان 29.9 درصد بوده که بسیار کمتر از تورم مصرف کننده است.

وی صنعت خودرو و لوازم خانگی را دو صنعت با زنجیره تامین پیچیده و بزرگ برشمرد که مواد اولیه خود را از صنایع بزرگی مانند فولادسازی، پتروشیمی و الکترونیک تامین می‌کنند و کنترل تورم در این مناطق می‌تواند رشد قیمت‌ها را افزایش دهد. صنایع تاخیری، برای کنترل تولید خودرو و لوازم خانگی برای مصرف کنندگان این محصولات.

لازم به ذکر است، بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، تورم فصلی تولید در این صنعت منفی 2.3 درصد و تورم نقطه ای 30.1 درصد بوده است. در بخش معدن تورم نقطه ای 13.4 درصد و تورم فصلی 2 درصد بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید