افشاگری جنجالی از قرارداد مجارستانی ها و باشگاه

بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در حالی از هفته آینده آغاز می شود که رقابت تیم های رقیب برای جذب بازیکنان نام آور اتفاقات بی نظیری را رقم زده است.

علیرضا بیرانوند و سروش رفیعی در حالی به پرسپولیس بازگشتند که استقلال به عنوان قهرمان فصل گذشته با جدایی فرهاد مجیدی و حضور ریکاردو ساپینتو سعی در حفظ ساختار خود داشت.

سپاهان اصفهان نیز بررسی فنی را با رفتن محرم نویدکیا آغاز کرد. «خوزه مورایس» پس از هدایت زردپوسان با فهرستی از بازیکنان درجه یک داخلی و خارجی راهی اردوی ترکیه شد تا تیمش را در آنجا آماده کند.

محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتورسازی تبریز نیز با خریدهای فراوان خود از جمله رضا اسدی، صفا هادی، آریا برزگر، رضا یزدان دوست، ریکاردو آلوز، میلاد کر، پوریا آریاکیا، بار دیگر نشان داد که می خواهد با “خوربان” همکاری کند. باردیف» مربی مطرح فوتبال باشگاهی روسیه که توانست با چمدانی پر از دلار به عنوان مدعی علم به تبریز برود.

نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر ایران در حالی اتفاق افتاد که استقلال و پرسپولیس باید شفاف ترین قراردادها را می بستند و برای خرید و فروش سهام خود در بورس حضور پیدا می کردند، اما مانند گذشته پولی را به عنوان هدیه به «هوادار پولدار» منتقل کردند. که در It به نوعی عجیب بود.

باشگاه های صنعتی نیز هزینه های مالی معمول خود را حفظ کرده اند، بنابراین تیمی مانند سپاهان با وجود عدم موفقیت در دو سال اخیر با مدیریت محمدرضا ساکت، همچنان بودجه سنگینی برای جذب بازیکن دارد. فولاد خوزستان، مس رفسنجان، مس کرمان نیز از این قاعده مستثنی نبودند.

باشگاه های خصوصی تراکتورسازی و نساجی نیز با جذب بازیکنان سرشناس وضعیت مالی خود را به رخ کشیدند و توجیه کردند که این پول ما بوده است. وجه مشترک همه باشگاه ها در آستانه لیگ برتر بیست و دوم، عدم شفافیت مالی بود.

باشگاه های لیگ برتر بدون توجه به قوانین لیگ “من تو را دارم” در مورد سقف قراردادها و … بازیکنان را جابجا کرده اند تا نشان دهند که نظم مالی برای آنها اهمیتی ندارد.

بازار نقل و انتقالات در فوتبال باشگاهی ایران هر سال بدترین جنبه خود را به فوتبالدوستان نشان می دهد. ارتش های مجازی مدیران عامل باشگاه ها را تحت فشار قرار دادند تا بازیکن خاصی را به خدمت بگیرند، بنابراین باشگاه هایی مانند پرسپولیس و استقلال چاره ای جز پرداخت میلیاردها دلار بیشتر از سقف قراردادی که برای خریدشان تعیین کرده بودند نداشتند.

تور تابستانی فوتبالیست های معروف باشگاه با لابی مدیر برنامه های ویژه بسیاری از بازیکنان همراه با مدیران چند کانال مجازی همراه بود. مدیر چند شبکه فوتبال پس از تماس با مدیر برنامه های چند هوادار فوتبال، برای مدیران تیم های مورد علاقه آنها خط و نشان می کشد و باعث تجمعات متعدد در مقابل ساختمان باشگاه آنها می شود.

کلیک های مجازی برای پیگیری این خبر به نتیجه خطرناکی منجر شد. چند مدیر برنامه با سوء استفاده از احساسات فوتبالی هواداران چند تیم، بازیکنان خود را با قیمتی عجیب روی میز مذاکره می نشانند تا پول بیشتری بگیرند و منافع مالی شخصی خود را برای هر چیزی توجیه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید