افشاگری صمد مرفاوی مقابل پرسپولیس

افشاگری صمد مرفاوی مقابل پرسپولیس

صمد مرفاوی درباره دربی 98 و تقابل استقلال و پرسپولیس گفت: استقلال با 6 امتیاز برتری دارد اما تضمینی برای قهرمانی وجود ندارد. استقلال برای برد باید همه رقبای خود را رها کند و همه چیز دست اوست. این تفکر که از قبل در تیم شکل گرفته است باید ادامه پیدا کند و در این بازی با تمرکز بالایی به مصاف پرسپولیس بروند تا به نتیجه مطلوب برسند.

وی ادامه داد: اگر استقلال می خواهد قهرمان شود باید در همه مسابقات گل بزند و حریفان را از دست بدهد. این دست استقلال است و فقط آنها می توانند سرنوشت قهرمان را رقم بزنند. استقلال اگر دربی را برد از سلامت روحی و روانی برخوردار است و می تواند گام بلندی به سمت قهرمانی بردارد اما 8 هفته تا پایان لیگ باقی مانده است، هیچ حریفی نمی تواند آسان باشد و نمی توان قهرمان را به طور قطع پیش بینی کرد. .

پیشکسوت استقلال درباره تجربه خود در دربی‌هایی که به میدان رفت گفت: در دربی سال 69 با گلی که به پرسپولیس زدم موفق شدیم لیگ را ببریم و هیچ‌وقت این شرایط اینطور نبوده است که دربی را ببریم و ببریم. در این دربی عباس سرخاب گل اول را زد و من گل دوم را. ما از قبل یک برنامه تاکتیکی داشتیم که از قلعه جدید عبور کنیم و سرمان را بزنیم. هر دو گل ما با یک تاکتیک زده شد.

وی افزود: پرسپولیس در این دیدار شکست خورد و سپس سعی کرد گل من و قهرمانی استقلال را کم اهمیت جلوه دهد. حتی شایعه شده بود گل من آفساید بوده اما گل سالمی بود. محمد فنایی داور خط بود و این صحنه را به خوبی تشخیص داد. هواداران از این قهرمان خیلی خوشحال بودند و ما هم بعد از قهرمانی در جام حذفی خیلی خوشحال شدیم چون هم لذت بردن دربی و هم قهرمانی را تجربه کردیم. چنین شرایطی در تاریخ فوتبال ایران بی سابقه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید