افشاگری عجیب دستیار روز جدید کیروش

افشاگری عجیب دستیار روز جدید کیروش

کارلوس کی روش تا ساعاتی دیگر لیست لژیونرهای خود را برای تیم ملی ایران اعلام می کند که اولین لیست کامل او پس از بازگشت به ایران است. بازگشتی بحث برانگیز و پرمخاطب که دستیار آفریقای جنوبی او راجر دسا اظهاراتی درباره آن کرد.

نکته قابل توجه گفتگوی او با SABC Sport مربوط به زمان مذاکرات کی روش با ایران برای بازگشت به تیم ملی است که تعجب بسیاری از اهالی فوتبال را برانگیخت.

دسا گفت: حدود یک هفته پس از خروج ما از مصر، ایران شروع به تماس با کارلوس کرد [کی‌روش] من و کرد چندین بار در این مورد صحبت کردیم و چند هفته پیش به توافق رسیدیم.

اگرچه گمانه زنی های زیادی در مورد «زمان ترک مصر» وجود دارد، اما به نظر می رسد این تاریخ مربوط به هفته پایانی آوریل باشد که کارلوس کی روش با انتشار بیانیه ای رسمی جدایی خود از تیم ملی مصر را اعلام کرد و از این تیم جدا شد. سمت مربیگری ارشد این تیم رسمی شد

البته احتمالاً کی روش در این مدت به مصر سفر کرده و حتی در تاریخ 16 شهریور سایت الیوم گزارش داده است که سرمربی پرتغالی برای دریافت مطالبات خود به قاهره خواهد رفت، اما در رد این تاریخ برای زمان مذاکرات دو نکته وجود دارد.

ابتدا راجر دسا از فعل جمع «پس از خروج ما از مصر» استفاده می کند، اما طبق نوشته الیوم، او در سفر اخیرش به قاهره کی روش را همراهی نکرد و قرار بود نلو وینگادا با او به مصر برود.

از سوی دیگر، راجر دسا در آخرین جمله گفت که توافق با ایران «چند هفته پیش» انجام شده است و این نشان می‌دهد که این پیشنهاد مدت‌ها پیش به CQ رسیده و شروع مذاکرات نیز تقریباً در همان زمان است.

این در حالی است که تیم ملی ایران با هدایت دراگان اسکوچیچ از فروردین ماه که مصر با غلبه بر سنگال حذف شد تا اواسط شهریور ماه به کار خود ادامه داد و حالا در صورت درست بودن تمام مهره های این پازل، کادر فنی سایه نیز آماده حضور در مسابقات است. سمت سرمربیگری تیم ملی

راجر دسا در ادامه توضیح داد: “چند سوال در مورد جزئیات وجود داشت و پس از پاسخ به آنها متوجه شدیم که یک جام جهانی دیگر است و چرا آنجا نباشیم؟ گفتیم اگر آنها (ایران) ما را می‌خواهند، برویم کار را انجام دهیم و ببینیم چطور پیش می‌رود.»

او می گوید از اینکه در سال 2002 آنها با آفریقای جنوبی به جام جهانی راه یافتند، اما به شخص دیگری وظیفه شرکت در این جام داده شد، ناراحت است.

دسا همچنین به تمجید از کارلوس کی روش پرداخت و گفت که او مربی بزرگی است و تجربیات زیادی را به او منتقل خواهد کرد.

کارلوس کی روش احتمالا در مورد زمان مذاکرات با ایران از سوی خبرنگاران ایرانی سوال خواهد شد و باید دید پاسخ او چه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید